Pappa forklarer – første episode

I det siste har jeg innsett at en viktig ting ved det å være foreldre er å sørge for at barna kan litt om alt når de blir eldre.

For det hjelper lite om barna kan telle til 10 hvis de ikke kan skjelne en øgle fra en kaffekopp.

En del ting kommer jo mer eller mindre av seg selv, slik som forskjellen på venstre og høyre. Men det er også ganske mye som må fortelles og forklares av oss voksne, og derfor har jeg startet videospalten “Pappa forklarer”.

Konseptet er enkelt: Christina skriver ned ting hun mener vi burde lære barna litt om, så trekker jeg tilfeldige lapper og prøver som best jeg kan å forklare plutten hva de betyr.

God idé, Peter!

 

“Æææhm.. asså.. det der er lissom.. Ja.”

 

Det er bare ett lite problem…

Jeg er helt hensynsløst dårlig på å forklare ting! Spesielt mye bedre blir det ikke når man får 0 sekunder på å forberede seg. Dessuten er jeg middels kunnskapsløs..

Og etter å ha sett gjennom første episode har jeg bare dette å si: Stakkars barn.

Rull film!

 

 

/ Stakkars barn

* Følg Lærerhjerte på Facebook *

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg