Lørdagskos og kosemos

Dager som dette altså.

Våknet opp i et lyst rom og følte meg overraskende kvikk.

Så rart å våkne kl. 07 på en lørdag og være godt fornøyd egentlig. For noen år siden ville jeg ikke frivillig lettet på dyna før minst kl. 10-11. Og deretter hadde jeg trengt en 2-3 timer for meg selv til å våkne opp, ligge og knuge i sofaen med en kopp kaffe og ikke sparke i gang dagen før sånn i 13-draget.

Med små barn er det annerledes. Enten du vil eller ikke, du er på jobb. Alltid. Noen dager kan det være litt slitsomt, men andre dager, på dager som dette, er det bare helt fantastisk.

Siden frua både er litt pjusk og hadde gått gjennom en kjip ammenatt, fisket jeg med meg lillesnuppa, tasset ned på kjøkkenet og begynte på frokosten. Toast med grønnsaker, kaffe og te. Kaffe OG te? Ja.

Mens vi sto på kjøkkenet, hørte på Monica Heldal, gnaflet på en skumpinne og slurpet kaffebrygg, spraket det i babycallen og plutten kunne melde om at han var klar for dagen.

– “Har du sovet godt?” spurte jeg fra min lille walkie talkie.

– “JA!” Ropte han med et smil, så hørte jeg det brake i taket over oss i det han hoppet ut av sengen og kom løpende ned trappa. Kort tid etter sto han ved kjøkkendøren med et stort smil, klar som et egg for en ny dag.

På sånne dager er det lett å glemme alt det litt kjipe ved å ha barn. Gråting, våkenetter, skader og trass. På sånne dager er det lett å føle seg som verdens heldigste og lykkeligste mann.

 

Søskenkjærlighet <3

Storebror er ablegøyemester.

Og lillesnupp følger nøye med 😉

 

Jeg skulle selvfølgelig ønske at jeg kunne avslutte med noe negativt her, noe med litt schwung som ødela dagen, som at jeg skled på et bananskall og brakk lårhalsen eller noe i den gata, men nei. Det har rett og slett bare vært en helt kvalmende fantastisk dag så langt, ute skinner solen og sommeren er i full anmarsj.

Å våkne opp med to glade barn og ha seg en lang kosemorgen med god tid altså.. Nei, blir det noe særlig bedre nå så dævver jeg 🙂

 

Disse to asså!

 

/ Ha en fantastisk lørdag!

* Følg Smilehjerte på Facebook *

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg