Mattelæreren som feilet

Noen ganger blir jeg overrasket over egen egen reaksjon på spørsmål fra plutten. Overrasket og litt skuffet.

Vi sitter midt på gulvet og leker.

Eller, rettere sagt, han leker. Jeg styrer med telefonen. Prøver å få lagt ut et raskt bilde på Instagram.

Så kommer det:

– Pappa?

– Mjaaa?

– Hva er 4+1?

Overrasket og glad over læreviljen spretter jeg bort og setter meg helt inntil ham, fortsatt med mobilen i hånda. Fortsatt med mobilen i hodet.

– Ja det var et godt spørsmål, gutten min! Skal jeg vise deg det? Se her, sier jeg og holder frem mobilen.

Ivrig etter å lære bort flikker jeg gjennom sidene for å finne kalkulator-appen og gjør meg klar til å innta rollen som mattelærer.

Men på den tiden det tar meg å finne frem riktig app, har han brukt tiden på å tenke.

Og før jeg rekker å åpne kalkulatoren ser han på meg, strekker fem fingre i været og spør ydmykt:

– Fem?

Og det var først da det slo meg at det var på høy tid å legge bort mobilen for resten av dagen.

 Å velge kalkulator fremfor å telle på fingrene… #hjernestreik

 

/ God mandag!

* Følg Mattehjerte på Facebook *

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg