Bønder i byen

I går var det endelig tid for et storinnrykk til storbyen med hele gjengen.

Full av optimisme og iver gåsestappet vi bilen og feis i vei. Ja forresten, hva er greia med at bilen blir akkurat like stappfull uansett om man skal være borte i 3 uker eller bare 5 timer? Eneste forskjellen er jo mengden bleier og reservebodyer.

Før kunne man på fem minutter gå fra å sitte i sofaen uten planer til å være ute av døra, i bilen, på vei til en spontan opplevelse til hvor som helst i verden. Nå tar det jo halve dagen bare å komme seg på butikken.

Men okei, samme det, hvor var vi? Jo, Oslo!

 

Klar for nye eventyr!

 

Både jeg og frua har begge bodd i Oslo i mange år i de glade studiedager, men etter at vi flyttet ut har vi liksom mistet den vibben. Jeg kjenner at jeg ikke har den samme Oslo-coolheten lenger og blir stresset bare jeg nærmer meg Ring 3.

Og når vi endelig kommer oss inn i bykjernen føler jeg meg som en av de indianerne som aldri har sett andre folk før og kaster spyd etter fly.

That being said så er det herlig å komme seg ut av huset også, spesielt på en dag som i går når Oslo viser seg fra sitt aller flotteste. Grønt og frodig overalt, lukten av nytrukket kaffe på hvert et hjørne og en hærskare av hippe skjegg, Elton John-briller og rare hatter som hilste oss blidt velkommen. Og en tur i Mathallen er aldri feil!

 

Pulled Chicken-burger og rabarbralimonade – YUM!

..og selvfølgelig ei kaffitår.


Fersken hanket inn litt ost for å kose seg på fredagskvelden.



Mens plutten var mest interessert i is. Bombe.

 

Turen i går handlet egentlig mest om å reise inn for å feire en som virkelig fortjener det og derfor må jeg legge inn et par skrytebilder her i honnør til tante T som nå er vaskekte arkitekt og imponerte fletta av alle som kom for å heie på i går.

Bare laget et helt kvartal i papp.. Im. Po. Nert!


.. og disse minimøblene (typ 5 cm). Ser jo helt ekte ut!

 


Og etter seremonien var det opp til tante og onkel for fest og feiring. Og kubb!

 

Men etter en lang og hyggelig dag i Oslo var det endelig på tide å sette snuta hjemover og.. vel.. Selv om besøket i Oslo var trivelig, kan jeg ikke si det samme om verken kjøreturen til eller fra. Fyf…

For nei, det er ikke nødvendigvis bare hyggelig å være på biltur med barn. Noen ganger er det rett og slett helt jævlig.

Og DET kommer det eget innlegg på i kveld 😉

 

/ God lørran!

* Følg Oslohjerte på Facebook *

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg