Konesalg og handletur

Grunnet gårsdagens sene ankomst gikk første halvdel av dagen i dag med til å ikke gjøre det spøtt.

Heldigvis fikk dagen raskt en interessant vending da “Carlos”, nabolagets kjekkas og mannen med mest dametekke øst for Malaga, kom innom for å prøve å kjøpe Christina.

 

Fattern funker som tolk under forhandlingene.

 

Jeg er jo klar over at dette er slikt som kan forekomme i utlandet og var derfor på vakt. Ganske tidlig fikk jeg fornemmelsen at jeg var i ferd med å bli lurt, for en kjæreste i tipp topp stand burde være verdt langt mer enn skarve 3 euro?!

Jeg prøvde å forklare at jeg selv hadde betalt hele ti euro for henne, men det trodde han ikke noe på og dermed ble det full stans i forhandlingene.

For å slikke sårene tok vi derfor en rundtur i lokalområdet med lett guiding av typen “Der er bakern, der er banken, der er det tapasstedet vi fortsatt ikke har prøvd og der er butikken hvor broren til kona til naboen jobber”.

 

Høyst sannsynlig noe doping med i bildet her..

Gutta boys på tur 🙂



Den lille mannen og havet.

 

Vi fikk oss en lang og fin spasertur langs strandpromenaden, plutten fikk prøvd kastarmen nede ved vannkanten og fattern fikk prøvd seg på sine aller første spanske ord noensinne.

Og hvilke ord var det, mon tro?

– “Hola. Cerveza sin alk-åll, på… pårr… æhm… Thank you.”

 

Gambas pil-pil (ræka i hvitløk og chili)

 

Rart å tenke på at lillesnpp nå har hatt sin aller første dag i utlandet (verdens største land både i folketall og areal)

Plutten har for øvrig vist samme usunne interesse som far sin for å handle i nye og ukjente butikker. Jeg vet ikke hva det er med butikker i utlandet, men det er så utrolig spennende å gå på oppdagelsesferd i dem og komme til kassa med rariteter man aldri ellers får tak i. Og den interessen ser plutten ut til å ha arvet.

Spesielt rundt godterihylla 😉

 

Mitt skip er lastet med brød og kindersjokkis.



Lillesnupp følger spent med fra bilsetet.


Deretter var det hjem til huset for en runde veldig merkelig og spesielt uforståelig spansk barne-tv og grøt, før barna gikk til køys fulle av inntrykk og røde kinn.

Når begge barna så endelig sovnet, fyrte vi av en runde kaffe, slo oss ned på takterrassen og nøt utsikten mot havet mens solen rolig avsluttet dagens ferd bak horisonten. Jeg er ikke en fyr som liker å snikskryte og i hvert fall ikke skrive ting som “Æsj, nå har vi det fælt” med dårlig skjult ironi, så jeg får vel heller bare si det med en rolig underdrivelse:

Jeg har hatt det verre.

 

Plutten og pappa <3 (mitt nye favorittbilde)

 

/ Yaca con.. nei, vent.. Vamos a la pl.. nei.. Æh, glem det.

* Følg Språkhjerte på Facebook *

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg