#nofilter

Noe sier meg at verken en liten gutt på 3 år eller en voksen mann på 33 år var det Linni Meister hadde i tankene da hun lagde danselåta #nofilter, men like fullt går den på høyt volum i stua for tiden.

Vi har lært plutten at “alle gutta tilter” betyr at alle guttene blir litt gærne og det ser det ut som han kan leve med.

Det er et eller fantastisk over å se dansegleden til en liten pjokk som danser helt uten blygsel. Han danser helt uten å bry seg om hvordan han ser ut, hva andre tenker, hva som er kult eller ikke. Han bare danser.

Tenk så deilig å være så totalt blottet for hemninger!

 

 

Selv står jeg litt sånn halvklein i hjørnet eller danser hvis jeg må. Det går i en pinlig miks av det lille jeg plukket opp på dansegulvet en gang på 2000-tallet, kombinert med noen særdeles utdaterte dansetrinn fra et hip hop kurs jeg var på en gang tidlig på 90-tallet, ispedd et lite knippe halvhjertede John Travolta-moves.

Du vet, de discogreiene alle fyrer av etter et par drinker for mye.

 

De greiene der liksom.

 

Jeg veksler stadig mellom å vagge frem og tilbake på “den norske hofta” på stedet hvil som en pingvin, eller kaste meg ut i det med alt jeg har og brått se ut som en overengasjert lærer på et skoleball eller en brisen onkel i et bryllup.

Plutten svinger seg bekymringsfritt i valsen så fort den lille apepysjen kan ta ham. Kaster kroppen rundt til de bevegelser som virker naturlig akkurat der og da.

 

 

Og vi storkoser oss!

Det er søndag, det er dansing, det er god stemning.

Det er kanskje ikke helt det Linni hadde sett for seg, men det er helt klart #nofilter

 

Øverst til høyre: Det der er jo en gammel MJ-move! #stoltpappa

 

/ Dans som om ingen ser deg

* Følg Dansehjerte på Facebook *

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg