Gartner på svartebørs

Med sommerens innmarsj begynner også hagen å springe til liv og derfor så vi oss i går nødt til å ringe inn litt hjelp.

Vi kunne vel tatt det selv, men herregud, vi er jo travle mennesker, hvorfor skal vi gidde å gjøre all drittjobben når noen bare kan ta det for oss? Det beste hadde sikkert vært å ringt etter en sertifisert gartner, men akkurat denne gangen landet vi på å ta det svart isteden.

 

Luke kan jeg gjøre selv, men til resten kan det være greit med litt hjelp.

 

Ja vel, så er det kanskje moralsk forkastelig, ikke etisk forsvarlig og faktisk i strid med loven, men du vet hvordan håndverkere er. De rekker jo ikke å komme seg ut av bilen før regningen begynner å tikke, og vi skulle uansett bare har hjelp til noe småplukk, så da tok vi det heller svart.

Rasende billig var det også. Jeg tror han holdt på uti hagen her en times tid eller to, før han så seg ferdig, slo seg ned i solveggen på terrassen og krevde betaling.

Og det fikk han.

Akkurat som avtalt.

En liten blå saftis og brorparten av fatterns krone-is.

Kom så, lille mosekladd, på tide å pakke snippesken.

 

Jekkpott!

Fornøyd med dagens fangst, på tide med belønning.

 

Sånn ja, det var bedre. Tøft å værra arbeidskar, si.

 

Jeg kunne sikkert kommet unna med bare saftisen, men pytt sann, han gjorde en god jobb. Han jobbet helhjertet og viste sann arbeidsglede, så om han fikk lurt til seg litt mer is enn det som egentlig var avtalt, så får det være greit.

Det var det helt klart verdt.

 

 

Når jeg tenker meg om så har jo svigerfar spurt om litt hjelp med septiktanken nede på hytta… Så plutten, hvis du skulle være i markedet for mer ærbe tror jeg det skulle være muligheter for en god håndfull ostepop for den jobben 😉

Men obs … det er en skikkelig drittjobb, så jeg ville økt satsene med en halv eske Gomp 😉

 

/ God mandag!

* Følg Hagehjerte på Facebook *

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg