Bjørn blir jente

For noen dager siden var jeg ute på tur med plutten og Teo. Vi pratet og trasket og koste oss. Plutselig, og ganske ut av det blå, utbryter plutten mens jeg bærer ham på armen:

– Pappa er jo bjørn!

– Hæ? Jaha, er jeg det? spør jeg litt forbauset.

– Jeg er ekorn, du er jo bjørn, svarer han med største selvfølgelighet.

– Hvorfor det? spør jeg nysgjerrig.

– Du er så sterk.

Stolt og kry og med helt ny selvtillit bærer jeg ham gladelig på armen resten av turen. For jeg er stor, sterk og tøff som en bjørn!

Det skal sies at valget av dyr kan ha hatt noe å gjøre med at ekorn er de yngste barna på avdelingen i barnehagen, mens bjørn er de eldste. Men samme det, jeg er jo bjørn!

 

– Halla, skjer a?

 

Men så går det noen dager …

Vi sitter i sofaen og pludrer. Han fisker frem telefonen min og begynner å herje rundt på den slik han pleier. Alltid noe artig å oppdage, laste ned, slette eller ødelegge på pappas telefon.

Plutselig kommer han seg inn på Instagram og ser gjennom både bilder og filmer. Med ett blir han plutselig helt rolig, som frosset i tiden. Så sier han med en stemme som er både skuffet og bestemt.

– Du er ikke sterk … du er jente.

– Hæ? Men men, jeg er jo en bjørn! Du sa jo det selv!

– Nei. Pappa … Jente og lue.

Så legger han fra seg telefonen og går skuffet ut av stua. Så da sitter jeg der alene og degradert i godstolen.

Opp som en bjørn, ned som en jente med lue.. :-/

 

z5k6tXxJTI

 

P.S. Bare så vi har alt på det tørre her: Det er selvfølgelig ikke noe galt med å være en jente med lue, men som tøff fattern er det ikke nødvendigvis det man går for 😉 Da vil man heller være bjørn. Eller politimann. Eller Lars Monsen. Kanskje aller helst Herr Monsen, men jeg tar til takke med bjørn også.


 

/ Pappa med lue

* Følg Luehjerte på Facebook *

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg