Smartere enn en 3-åring?

Vi står på kjøkkenet, det er søndag morgen og på radioen spilles det beste fra 80-tallet. Ved grytene står far og kokkelerer, på kjøkkenbenken sitter plutten og assisterer, i vippestolen ligger fersken og … ferskulererer. Hun sparker med beina, smiler og kakler i vei som en pratesyk nordlending.

– “Har du lyst på litt grøt?” spør jeg ham.

– “Nei” svarer han kontant.

– “Hva? Vil du ikke ha denne fantastiske grøten? Pappa står jo og lager sin beste frokostgrøt med masse godt oppi. Jeg lover deg, den er kjempegod! Vil du seriøst ikke ha grøt?”

– “Nei” gjentar han uten å nøle.

– “Nei? Hvorfor ikke? Hvorfor vil du ikke ha grøt?” spør jeg oppgitt.

– “Den er for varm …”

 

Jammen… bah, tenker jeg oppgitt. Du skjønner hva jeg mener. Jeg tenkte jo liksom, jeg mente jo etterpå da, når den er ferdig liksom, skjønte du ikke det eller?

Han ser på meg med et lurt smil i munnviken.

Å ja.. så det er sånn det skal være?

Utspilt av en 3-åring altså, snakk om dårlig start på dagen 😉

Er du smartere enn en 3-åring? Tydeligvis ikke.

 

 

/ God søndag!

* Følg Pappahjerte på Facebook *

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg