Guilty pleasure – er jeg alene?

Jeg har gått på en skikkelig identitessmell, så nå roper jeg ut over fjellene i et desperat håp om at noen vil svare.

Så … hvordan skal jeg forklare dette? For jeg prøver jo så godt jeg kan å være en tøff, voksen mann.

Noen ganger lar jeg skjegge gro noen dager ekstra eller hører på satanisk dødsmetal bare for å bekrefte min identitet. Andre ganger drikker jeg melk rett fra kartongen (#yolo), men akkurat nå sitter jeg i en skikkelig skvis.

For i det siste har jeg blitt glad i å romstere rundt på Netflix på evig søken etter nye perler. Så langt har jeg kommet over mange snodige dokumentarer som jeg har trykket til mitt bryst. Om matindustrien i USA, om den japanske sushikokken Jiro, om legalisering av marijuana og mer. Og det er jo greit, ingen identitetskrise der. Men her en dag ramlet jeg tilfeldigvis over en tv-serie som egentlig ikke har fanget min interesse, men det var ingen snodige dokumentarer å oppdrive og i et svakt sekund lot jeg nysgjerrigheten ta overhånd.

Så jeg så noen minutter.

Og så så jeg noen minutter til.

Og nå ELSKER jeg den!

Jeg snakker selvfølgelig om den meget jentete, rare, dustete og usannsynlige serien Unbreakable Kimmy Schmidt.

 

(bilde: couchtimewithjill.com)

Serien handler om en jente som flytter alene til New York etter å ha vært innesperret i en bunker i 15 år.

Serien er så teit! Så utrolig merkelig, søt og jentene at jeg får hull i tennene hvert femte minutt, men likevel har jeg blitt helt hektet og jeg elsker den! Og det er rart, for jeg tror denne serien er ment for ungjenter av veskegenerasjonen og oppover, men definitivt ikke voksne mannfolk med gressklipper og boliglån.

Like fullt tar jeg meg selv i å glede meg til hver eneste episode og ligger på sengekanten med mobilen hver kveld og småprater for meg selv:

“Kimmy, du Kimmy, hva for noe merkelig vil du finne på i dag da? Og Titus da, du elskverdige godgutt, jeg heier på deg!” Og sånn går no dagan.

 

(bilde: Netflix)

 

Så er spørsmålet: Finnes det andre menn der ute som har gått i samme fella? Ikke vær flau, kompis, vær solidarisk. Frihet, likhet, brorskap og de greiene der. Damer, har du en husbond som sniktitter litt når han tror du ikke følger med?

Det må da være fler enn meg..? Kom igjen a karer, en eller annen, jeg står med en åpen og utstrakt hånd her, help a brother out.

 

/ Bill. mrk. Forvirret og alene #chickflickdeluxe #guiltypleasure

* Følg Kimmyhjerte på Facebook *

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg