Jeg er pappa

Du våkner midt i natten og roper på pappa. Du roper på meg. Jeg er pappa.

Det føles godt. Jeg er han som bærer deg. Ned trappa, opp på kjøkkenbenken, ut i livet. Jeg er din bauta. For nå.

Men en dag vil jeg ikke klare å bære deg lenger. Du vokser så mye fortere enn meg.

Jeg vil enda en stund kunne løfte deg opp for en kos eller kaste deg i været når du vil, men ikke lenger bære deg rundt på armen i skogen mens du peker og lurer på hva alt heter. Kongle, kvist og skyer. Et tre, flere trær. Mange trær, en hel skog.

En dag vil du vite alt dette og du vil ikke trenge meg til å bære deg gjennom livet lenger. Det er en sannhet som er tung å bære. Jeg vil savne deg på armen min. Men jeg vil alltid gå ved din side, leie deg gjennom livet og være her for deg. Selv når du tror du er alene vil jeg alltid være med deg.

For jeg er pappa.

Jeg vil alltid være pappa.

 

 

/ Oss to, gutta boys

* Følg Plutten og pappa på Facebook *

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg