Min lille hjerteknuser

Om noen år vil de komme rekende på dør, en etter en.

Slaskete, kvisete fjortiser som prøver å sjarmere deg til å bli med ut på tur på den rustne mopeden sin.

Og du skal vel få lov til det.

Men ikke før pappa har tatt dem veldig hardt i hånda, stirret dem dypt inn i sjelen og fortalt dem nøyaktig hvor skapet skal stå.

Hva som vil skje om du kommer tilbake med så mye som et hår ute av stilling.

Det blir sikkert flaut, men sånn får det bare bli.

Jeg skal prøve å ikke være så mye i veien, men du må også forstå at pappa må bare.

Helt til du blir gammel nok til å ta egne valg som jeg kan leve med, vil jeg ta noen for deg.

Og du kommer deg ikke bakpå noen rusten moped før fattern har hatt lømmelen inne til avhør.

Sånn er det bare.

Det virker sikkert rart, men så vil du kanskje heller aldri forstå hva du betyr for meg.

Du, min lille hjerteknuser.

 

/ Sees om 16 år, beiler (hvis du tør)

* Følg Pappahjerte på Facebook *

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg