Morgener som dette

Førstemann opp er pappa. Jeg gnikker søvnen ut av øynene og tasser ned i stua. Det er iskaldt som vanlig, så jeg fyrer i gang peisen. Nestemann opp er Teo. Jeg hører ham tasse rundt i etasjen over meg mens jeg står på kjøkkenet og snekrer dagens første kaffekopp. Så kommer han tuslende ned og vi smetter ut døra med det samme.

Ute er det iskaldt og det biter godt i lungene, men himmelen er blå, snøen knirker under tottene og verden er stille. Stille og vakker.

Så kommer vi tilbake og fattern begynner på dagens gjøremål. Sjekker litt mail, slurper i kaffekoppen. Så hører jeg lyden av små totter som tasser der oppe. Så knirker det i trappa og plutselig står han midt på stuegulvet:

– HEI!

Det er umulig å ikke smile med hele kroppen når den lille skilpaddepysjen med det rufsete håret ser på meg med et helhjertet smil og et blikk som bare leter etter ting å utforske. En helt ny dag, en helt ny verden av muligheter.

Jeg plukker ham opp og knusekoser ham hele veien ut til kjøkkenet, der han inntar rollen som frokost-controller, mens pappa lager brødskiver. En med leverpostei, en med prim. Og sylteagurk attåt selvfølgelig. Kjempeglad i sylteagurk, akkurat som far sin. Det er gutten sin det.

Så stikker vil tilbake til stua og mumser på frokosten mens vi ser på det beste tv-en har å by på en tidlig morgen …

 

ythB7CRJXk

Tommel opp for frokost og Ullared 😉

 

Det tar ikke mange minuttene før samvittigheten innheter meg. Sitte her og se på tykke svenske pensjonister som handler? Jeg er ganske sikker på at dette er den type underholdning som gjør hjernen din til ostepop, likevel klarer jeg liksom ikke helt å rive meg løs.

Heldigvis er plutten en langt bedre person enn meg og før jeg vet ordet av det har han sett seg lei på å se på Ola-Conny som leter etter pølsebrød og heller bygd et putetårn i sofaen. Og hva gjør man med putetårn ..?

 

ytlDd2RJao

Det er gutten sin det 🙂

 

/ morgener som dette

* Følg Pappahjerte på Facebook *

…eller Instagram (@pappahjerte)

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg