Peter i et nøtteskall

*Gjesteinnlegg av Christina Mammahjerte *

– “Peter, har du husket å ringe barnehagen for å si fra om at Plutten er syk i dag også?”, spør jeg.

Hverdagen med barnehagebasilusker er utvilsomt i gang igjen, og en kraftig forkjølelse med feber og full pakke har slått ut lillegutt på fjerde dagen.

 

 

1 teskje grøt til frokost og x antall snørrfiller

– “Ja, jeg har sagt fra. Eller altså, jeg sendte en melding i hvert fall”, svarer Peter mens han danderer aprikoser og yoghurt og brødskive med leverpostei på hver sin tallerken, etter pasientens ordre.

– “Men de har ikke svart meg, da ?”, mumler han videre.

– “Okei?”

– “Ja, jeg lurer litt på om de er lei av meldingene mine. Jeg sendte jo en i går også uten å få svar.”

Jeg kikker på Peter, skjønner ikke hva han mener.

– “Ja men altså, når han ikke har dukket opp i barnehagen på morgenen, og jeg sender melding, så sier det seg jo selv at han er syk og ikke kommer …”, fortsetter han.

– “Jaha? Si meg, hva skrev du egentlig i meldingen?”

– “Nei, jeg skrev bare at han ikke kunne komme fordi han skulle bli hjemme for å se på trav og spille på hest.”


 

/ Peter i et nøtteskall 🙂

* Følg Pappahjerte på Facebook *

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg