Lytt til magefølelsen

Med årene har jeg lært at man alltid bør lytte til magefølelsen. Dette gjelder kanskje ikke for alle, men i hvert fall meg. Jeg har tatt flere store og viktige valg i livet basert på magefølelsen og det har alltid vært riktig valg. Men noen ganger setter den meg på prøve.

Slik som i går kveld da jeg var ute og gikk tur med vovsen. Klokken var vel ganske nøyaktig midnatt.

Stormen “Nina” røsket og reiv i nabolaget og truet med å løfte hele Larvik opp i lufta og frua hadde allerede gitt meg beskjed om å ikke gå ut med musikk på ørene bare sånn i tilfelle noe skulle komme blåsende min vei. Som om det ville hjulpet der jeg tasset rundt i bekmørket. Noe sier meg at hvis først trampolinene i nabolaget har begynt å fly hjelper det lite å være forberedt.

På grunn av stormen ble det brått veldig brysomt å skulle fikle med telefonen med én hånd, mens den andre gikk med til å styre hunden. Og jeg hørte meg selv tenke noe så pinlig overflatisk som dette: “Åh, kan det ikke slutte å blåse snart, det er jo helt umulig å få sjekket Instagram i det været her!”.

 

Hashtag regnvær, hashtag fåkkesjekkamobba

 

Så da la jeg ned telefonen og lot heller tankene vandre fritt. Om været og livet og alt det der. Jeg tenkte på stormen, på om det kom til å begynne å lyne. Og angående lyn, hvorfor er det sånn at melka blir sur i tordenvær? Er det noe form for elektromagnetisk prosess i luften eller hva er greia? Og når jeg tenker meg om, gjelder dette også for morsmelk?

Og akkurat DA slo magefølelsen inn. Det var så rart, for før jeg rakk å tenke tanke selv, så fortalte magefølelsen min at jeg ikke måtte finne på å gå hjem og spørre frua om det. Det kom bare til å by på trøbbel. Og det synes jeg var litt rart, for det er jo et helt uskyldig spørsmål.

Men så begynte jeg å spille ut scenarioet oppi hodet og da så jeg med en gang at magefølelsen selvfølgelig hadde rett, for den samtalen ville gått noe slikt som dette:

– Christina?

– Ja?

– Du vet at melka kan bli sur i tordenvær, sant?

– Har hørt det ja.

– Vel … tror du det gjelder morsmelk også?

– Haha! Nei, si det. Det har jeg aldri tenkt over.

– Nei, ikke jeg heller, men så slo det meg plutselig. Det hadde jo vært litt artig. Jeg har tenkt på en annen ting også.

– Shoot!

– Tror du melka di kan bli sur hvis du er sur? Altså at det er noe med humøret ditt som kan påvirke melka liksom?

– Hæ? Peter, hva sikter du til nå?

– Hehe, nei bare …Ja, tenk om mors negative vibber kan få melka til å surne på samme måten liksom

– Peter?

– Nei, hehe jeg tenkte bare på tull liksom. Siden … ja, det hadde jo vært dumt da.

– Peeeter..?

– Ja nei, siden du er sur … sånn … ganske ofte liksom?

 

… og med det ville den kvelden vært ødelagt. Jeg har prøvd å se for meg flere ulike utfall av en slik samtale, men jeg ser liksom ingen måte for hvordan det ikke ender med at jeg tråkker rett i salaten og krangler på meg en døgnvill ammepupp eller to.

 

Ska gi ræ sur, jeg!

 

Nei, lytt til magefølelsen først som sist, det er alltid lurt. Og mye bedre for testiklene.

 

/ Følg magefølelsen

* Følg Pappahjerte på Facebook *

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg