Fysj som tiden flyr

Tomt for pysjer på badet igjen. Ingen krise, skapet er fullt.

– Vent her et sekund, okei?

Jeg lar plutten ligge på stellematten mens jeg smetter inn på rommet hans for å finne en pysj. Skal vi seeee, pysj pysj pysj. Der ja! Nei vent, den er jo altfor stor.

Så jeg leter videre, finner ingenting. Bare stillongs og gensere. Det var da veldig så ulogisk det skulle vært organsiert her da, det er jo ingen av de plaggene her som passer! Hvor er alle pysjene jeg kjenner igjen? Den hvite helpysjen med små Ole Brumm-figurer på? Den stripete blå, den todelte løvepysjen og selvfølgelig den hvite med “I <3 mum & dad” på? Bah.

Alt jeg ser er en stripete mørk med dinosaurer på. Den har jeg aldri sett før. Den er jo aaaltfor stor, herregud, den kan jo passe på Christina! Jeg sjekker nakken. 98/104 ja. Hehe, yeah right. Men søren heller, jeg har visst ikke noe annet. Vi prøver.

På stellematten ligger plutten og prater for seg selv og gnikker seg trøtt i øynene, klar for senga og enda ikke overtrøtt, helt perfekt timing.

– Okei plutten, nå kan du glede deg, for i kveld har pappa med seg en helt nyyy pysj!

Jeg må liksom selge den inn litt ekstra som noe fint når jeg vet at den kommer til å sitte på ham som en nedarvet konfirmasjonsdress.

Men neida. Jeg smetter på ham både topp og bunn og de sitter som støpt. Hva skjedde?

Lille pjokken vår, du som en gang var så liten, du er ikke i ferd med å vokse fra oss? Jeg tar en ekstra titt på pysjen og ser at den jo faktisk er litt skrukkete her og der. Puh, så er det en arvepysj. Jeg puster lettet ut, for det betyr at den nok er vasket, tørket og vasket igjen i en årrekke og derfor har krympet minst 17-18 størrelser.

Så er ikke tiden helt moden for å hoppe opp nok en størrelse enda. Puh, det var bra, for jeg er ikke klar for å gi slipp på Ole Brumm-pysjen og gå over til hodeskaller og Lynet McQueen helt enda 😉

Jeg vet at du vokser i rekordfart og kommer til å være høyere enn moren din i løpet av våren, men for nå vil jeg bare at du skal være vår lille plutt. Bare en liten stund til.

 

Fra liten baby til altfor stor for stellematta på null komma svisj. Fysj, som tiden flyr.

 

/ God søndag!

* Følg Pappahjerte på Facebook *

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg