Fint sagt om nytt år

I jungelen av nyttårsforsetter og store ord er det forfriskende å se noen som setter det nye året på plass 🙂

For nå som et nytt år har veltet seg over oss er det veldig mange som slenger om seg med lovnader og lovord. Endelig har året kommet da man skal bli en langt bedre person enn i fjor. 2014 var kanskje midt på treet, men nå skal alt bli så flott og fint. I år igjen, akkurat som i fjor. Og året før det.

 

 

Derfor er det så forfriskende å lese tankene til en som ser på det nye året med realistiske øyne.

I innlegget “Kjære 2015” tar Karianne Gamkinn, også kjent som Mammadamen, et oppgjør med det nye året allerede før det har startet. Hun setter det nye året på plass og gir det realistiske forventninger til hva det kan forvente av henne. I tillegg til å være gledelig velskrevet synes jeg hun gir en kjempefin og treffende beskrivelse av hvordan det føles å være småbarnsforelder.

Starten sier vel alt: – “Kjære 2015, jeg vet hva du prøver på akkurat nå! Jeg vet at du prøver å lure meg og få meg til å tro at du er annerledes”.

Jeg digger at hun legger opp til et realistisk løp uten vidløftige visjoner som aldri kommer til å innfris, slik som at hun allerede nå vet at stresset noen dager vil bli for mye for henne til å ikke ende opp med “å ryke på en trepakning med kinderegg en hverdags kveld”.

Anbefaler varmt å lese hele innlegget som sitter godt i magen for oss småbarnsforeldre 🙂

-> Les hele innlegget her – Kjære 2015

 

/ high five for et realistisk nytt år 😉

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg