Årets slappeste dag

Jeg ønsker herved å legge inn en formell stemme på 1. juledag som årets desidert minst produktive dag. Det er en dag da selv hunden vurderer å begynne med pottetrening for å slippe å gå ut på tur. En dag for å sitte og glo i skjermen, fyre i peisen og bo i joggebuksa.

Da jeg sto opp i dag så jeg en kis som var ute og jogget. Kjente at det gjorde meg en anelse irritert. Hadde lyst til å kjøre etter ham og gi ham et gult kort for usportslig oppførsel.

På 1. juledag skal joggeskoene stå og livet skal nytes slik:

 

That´s ma boy 🙂

 

Eller eventuelt slik (tusen takk til frua som “sier fra” før hun tar bilder og legger dem ut på nettet …)

 

xCW7pPRjtr

Men etter en rask power nap er fattern klar for fight igjen og på dager som dette er det faktisk suverent å ha barn, for de har fått mange nye leker som de kribler etter å få prøve og ALT er spennende. Og da flyr timene i vei på en dag som ellers ville sneglet seg av gårde som en skilpadde i motbakke.

I dag har jeg blant annet fått gleden av å skru opp et kliss nytt lekekjøkken, laget plastelinafigurer, kjøpt druer fra pluttens dagligvarehandel (fått seg kasseapparat) og selvfølgelig lekt med en av årets høydare på gavefronten: En bæsj.

 

Tjena!

 

Og hvis du lurer: Nei, man trenger ikke å være 2 år for å kunne ha det moro med lekebæsj. 33 år funker like bra. Hvis du synes det var en litt sær gave, se hva vi fikk av Christinas tante:

 

En stygg vase, fruktkniver formet som en ananas og en skranglete lysestake.
Og nei, New York-bildet er absolutt ikke inkludert 😉

 

Det skal sies at nevnte tante (og onkel) fikk matchende, syngende Justin Bieber-tannbørster av oss 😀

Og forresten, til dere som husker innlegget Ukas krangel – På sengekanten, der frua og jeg kranglet om bruk av mobil på sengekanten… Vel, det blir det slutt på nå! Her er en av mine gaver til frua i år:

 

Jasså, så du liker Ken Follett? Vær så god, ta 3000 sider med Ken. Sees neste år.

Men nuh får det være nok for i dag, det er 1. juledag tross alt. Så da får jeg gå tilbake til det jeg drev med før jeg satt meg til å blogge, så snakkes vi i morgen.

 

xCoCxnrsP4

/ Hu hei, nå er det jul 🙂

* Følg Julehjerte på Facebook *

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg