Når fattern hugger juletre

I alle år har jeg drømt om å starte en ny tradisjon med å ta sagen over skulderen og luske meg ut som en tyv i natten og rappe et juletre fra moder jord. Det er liksom noe forlokkende med tanken om å skjære ned sitt eget tre.

Og i år fikk jeg endelig muligheten! Og som en skikkelig bonus: På vaskekte lovlig vis! Jeg fant nemlig ut at det ligger en gård ikke så langt unna der jeg bor, nærmere bestemt Håkestad Gård, aka Larvik Pyntegrønt, der man kan stikke innom, få utlevert en sag og gå på trejakt i deres egne juletrerekker. Herregud, for et genialt konsept!

Mysigt.

 

Lille Røde Traktor! #starstruck



Et innslag av perlemor legger så absolutt ingen demper på stemningen.

 

Så med sagen på skulderen og plutten på slep la vi på vei ut i åkeren. Fee fi fo fum, her skarre sages!

 

Nu jävlar.


HMS-ansvarlig ser en annen vei mens treet møter sin skjebne.

 

Job done! Stolt over hva kontorfingrene har utrettet.

 

Og med det er juletreet på plass, lukten av gran fyller stua og gaver er pent plassert under treet. Så da kan julestemningen virkelig komme. Ingen som har vaska golvet her i dag, men det ække så farlig. Kakaoen smaker like godt okke som 🙂

 

Godt i gang med å pønte tre

 

Yiiiiha, i morgen er selve dagen 🙂 Bare noen timer igjen nå, så er det kakao til frokost, med julekake, morgengaver og Tre nøtter til Askepott! Å herregud som jeg gleder meg! Kjenner jeg blir 12 år gammel hver eneste lille julaften og det er bare helt rått. Kommer ikke til å få sove ett sekund i natt, men det gjør ingenting. Det er juuuul!

 

 

/ high five!

* Følg Julehjerte på Facebook *

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg