Luke 18 – Dette diktet

Bak dagens luke ligger et vakkert lite dikt til ettertanke. Som nybakt pappa til en liten snuppelure kjenner jeg at dette treffer meg rett i hjerterota.

 

Datteren min av Gro Dahle

Datteren min vokser ut av hendene mine og inn i armkroken. Ut av armkroken og opp på skulderen. Du må ikke vokse så fort, sier jeg. Datteren min vokser ut av fanget mitt og fram på gulvet. Den skitne ullgenseren. Det flokete håret. Opp fra gulvet og ut av døren. Da tar jeg henne hardt i armen. Nei, sier jeg.

 

woQGn9RJZC

Takk til @renpoesi som delte diktet på Instagram.

/ 5 dager igjen til jul

* Følg Pappahjerte på Facebook *

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg