Luke 18 – Julegaver fra barnehagen

I hele desember har plutten vært så hemmelighetsfull. Vi har spurt og spurt hva han har gjort i barnehagen, men han har ofte vært tyst som en østers. “Hemmelig”, svarer han bare. I dag kom endelig svaret:

 

Pluttens pakkeverksted!

 

Jeg trodde jeg skulle dåne da han rakte meg posen med det lille juletreet på. Posen full av gaver til familien, gaver han har laget i barnehagen mens vi har gjort andre ting. Gaver han har snekret med de andre barna mens vi trodde han bare bygde lego. Nei da, han har puslet og kost seg, smilt og gledet seg til å gi oss pakker til jul. Jeg så det i blikket hans.

Det er ikke så farlig hva som er i pakkene egentlig. Jeg antar at det er dorullnisser og den type ting. Det kan også bare være en kongle med litt lim på, det er ikke så farlig. Det viktigste er tanken og begeistringen. En kongle er så mye mer enn en kongle når den er dandert med omtanke og pakket inn med glede. Og i hans øyne er det så mye mer enn bare en kongle. Det kan være en kaffekopp eller en mobiltelefon, eller kanskje en liten bjørn.

Det er så rart å vite at han har gjort alt dette mens vi har gjort noe annet. Han har sin egen lille verden på gang han. Dette har vært hans lille hemmelighet, jeg så det i blikket hans. Han var stolt.

Det var pappa også. Så veldig, veldig stolt.

 

 

/ 6 dager igjen til jul

* Følg Pappahjerte på Facebook *

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg