Mammas myke mage

*Gjesteinnlegg skrevet av Christina Mammahjerte *

Jeg hadde en plan. Som høygravid fikk jeg flere meldinger fra venner og bekjente som oppfordret meg til å poste det berømte firedagersbildet som Fotballfrue satte standarden for i fjor.

– “Oh yes!”, tenkte jeg, “såklart skal jeg legge ut bilde av meg selv rett etter fødselen! Null stress!”

Jeg kunne jo ikke være noe dårligere enn Frua. Men.. Så hadde det seg altså sånn, at fire dager etter fødselen hadde jeg ikke energi til å løfte kameraet mitt engang. Jeg forlot senga kun for å gå på do – og jeg var ikke et vakkert syn der jeg vraltet av sted med vondt både foran og bak, samtidig som de melkesprengte puppene mine hadde gjort meg lutrygget grunnet tyngdekraften. Jeg manglet bare rullatoren der jeg subbet av sted.

Den rosa blondetrusa var i virkeligheten Peters gamle, slitte, fargesprakende bokser – det eneste jeg fant som hadde plass til den store bleia jeg faktisk hadde behov for. Firedagersbilde sa du? Nei, jeg tror jeg går og legger meg igjen..

Derfor eksisterer det ingen bilder av meg fra rett etter fødselen. Men i går fant jeg ut at jeg jo kunne klaske til med et fireukers-bilde isteden! Det har seg nemlig sånn at fødselen er overstått; Fersken er ute – men det kan sannelig se ut som om noen har glemt igjen en liten grønn kiwi eller en høstmoden aprikos inni der.

 

vTAd7oxjlo

“Ja hei, er det fødeavdelingen? Jeg bare lurte på.. Er dere sikre på at dere dobbeltsjekket at det ikke var en baby nr. 2 inni der da jeg fødte for fire uker siden..?”

 



Samme kan det uansett være, jeg er kjempestolt av kroppen min – stolt av hva den har klart! Magen er et bevis på at kroppen min fungerer – selv om den nå står ut som en liten tønne. Og rett over tønna henger puppene som to vrengte bukselommer, hvert fall rett etter servering av nyprodusert morsmelk. Arret under tønna etter keisersnittet fra første fødsel bærer jeg med stolthet. Det samme gjelder nå for min lille kulemage.

Nå vet du hvordan en fireukers-mage kan se ut.

Men slapp av: de “vrengte bukselommene” skal jeg holde for meg selv.

 

/ high five for kvinnekroppen

* Følg Pappahjerte på Facebook *

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg