Puss tennene med mobiltelefonen

Da jeg var yngre drømte jeg om svevende biler, men først i dag innså jeg at vi lever i fremtiden. Alt som skulle til var en tannbørste.

/ annonse

En av mine favorittaktiviteter da jeg var yngre var å reise til Norsk Teknisk Museum i Oslo. Finnes det egentlig noe bedre sted for en liten gutt som er glad i duppeditter enn et helt museum viet duppeditter? Favorittavdelingen var den som inneholdt spådommer for hvilke fantastiske innretninger vi kunne vente oss i år 2000.

Og det var ikke småtteri! Det var svevende biler, solbriller med innebygd tv-bilde og mye mer. Jeg husker jeg fikk store øyne da jeg tenkte på hvordan livet i år 2000 skulle bli, men når vi først kom så langt ble jeg litt skuffet. Hvor var de svevende bilene?!

 

 

Men nå, 14,5 år senere, har jeg bokstavelig talt fått fremtiden i mine hender. Vi snakker om en tannbørste. En tannbørste som kobles opp mot mobiltelefonen for å samarbeide om min tannhelse. Oral-B SmartSeries Pro 7000.

Det er som å ha en kjempeliten tannlege på badet hver kveld som kjefter på meg når jeg pusser for hardt og tar bølgen når jeg gjør som han sier.

 

 

Mens jeg pusser blir jeg fortalt om jeg pusser for hardt og blir belønnet med stjerner og god stemning hvis jeg holder på i minst 2 minutter, som er et anbefalt minimum for tannpuss. Etter jeg er ferdig får jeg også en detaljert rapport fra kveldens tannpuss som tannbørsten og mobiltelefonen har satt opp sammen. Fascinerende!

 

 

Det jeg kanskje er mest spent på å prøve er det nye CrossAction-børstehodet som visstnok skal gi en veldig grundig rengjøring av tennene og være helt rå på å fjerne plakk.

En slik høyteknologisk toppmodell av en tannbørste er selvfølgelig ikke gratis, men så er det også en ren investering i god tannhelse. Og det kan fort lønne seg, for jeg vet ikke med deg, men jeg setter i hvert fall bare sånn middels pris på å ligge i tannlegestolen og kjenne at en annen person fikler inni munnen min med skarpe metallgjenstander. Så hvis en god tannbørste kan hjelpe meg med færre slike besøk: Velkommen skal du være, venn.

 

Oral-B SmartSeries Pro 7000 har 6 ulike børstehoder og egen mobil-app

 

Jeg har akkurat begynt å bruke denne lille rakkeren og skal derfor teste den skikkelig et par uker før jeg kommer tilbake med en endelig rapport. Det store spørsmålet er vel egentlig om tennene blir noe særlig hvitere enn med den gamle bustekosten?! Hvis tannbørsten leverer det den lover er det ikke helt umulig at det dukker opp en liten konkurranse også 😉

Men til da: Puss puss, så får du en high five!

 

/ High five! 

* Følg Pappahjerte på Facebook *

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg