Pappa i beredskap

Med få uker igjen til termin begynner det å skje ting. Frua har en mage på størrelse med Rogaland og truer med å sprekke når som helst. Derfor har fattern i huset nå gått inn i beredskapsmodus. Det betyr blant annet å hele tiden holde én hånd på telefonen.

Så snart jeg kjenner at det durer i lomma er jeg raskere på avtrekkeren enn en skyteglad cowboy fra det ville vesten.

 

Legg merke til den sexy flekken rett over telefonen… #småbarnsforeldre

 

Problemet er selvfølgelig at jeg går med nervene i høyspenn hele tiden og at det som sagt fortsatt er flere uker til termin. Det betyr at jeg i tiden fremover fremstår som en utsøkt kandidat for stressnakke, hodepine og blå poser under øynene som følge av dårlig søvnkvalitet.

Men det er ikke bare ille. I dag var jeg i et veldig spennende møte inne i Oslo og det føles ganske kult å kunne si “Beklager, men jeg kan ikke skru av telefonen. Venter barn når som helst serru og fattern er PÅ”.

Ikke pokker om jeg skal ha det på meg at frua måtte sitte hjemme og vente på meg etter at vannet gikk. Kino med venner, kaffe med paven eller audiens hos kongen – spiller ingen trille. Mobilen forblir .

Innen fødselen kommer jeg helt sikkert til å pådra meg senebetennelse i armen siden jeg besvarer hver eneste tekstmelding og innkommende anrop i lysets hastighet, men det får så være. For plutselig smeller det og da skal jeg være på pletten.

Så bare ta den tiden du trenger og si fra når du er klar, lille Fersken. Pappa er klar.

 

Speed dialen til fødestua er klar 🙂 🙂


/ High five og god helg! 🙂

* Følg Pappahjerte på Facebook *

20 kommentarer
    1. Da min andre skulle fødes var vi jo rutinerte så det var null problem at jeg dro på trening sålenge oppmann kunne ta imot telefon fra den sprekkeferdige.. Da jeg smått hadde begynt å ikle meg hockeyhabitten stikker oppmann hodet inn i garderoben og sier “slapp av, fødsel ikke igang men guttungen din spyr og fruen lurer på om du kan komme hjem”.. Jeg sukker og begynner kle av meg igjen seff og så stikker oppmann hue inn igjen og sier “nå må du forte deg…vannet gikk nå”…

    2. Så spennende:D Men om det er hennes nr på bilder burde du kanskje strøket over det, så ingen ringer å plager dere midt på natten 🙂

    3. Herlig! Vår lille fersken kom i går morgest. Ringte far kvelden før da han sto i gangen til en hyggelig dame fra finn.no for å kjøpe brukt vognpose. Hørte hun lo i bakgrunnen da far ble LITT stressa når jeg ringte å sa “ikke bruk altfor lang tid på butikken etterpå. Blir føden i kveld” :p
      Lykke til!!

    4. dette er et av de søteste innleggene jeg har sett 😀 kommer du eller din bedre halvdel til å dele noe fødselshistorie? Og kommer dere til å dele et lite bilde av lille fersken med oss veldig nysgjerrige lesere? 🙂

    5. Geriatriks: Haha, der kan du se, man klarer jo ikke på noen måte å se for seg at det skal skje noe, så tenker at jeg også kommer til å bli tatt på senga 😉 Typisk om det skjer akkurat når man er på trening eller i et møte 15 mil unna. Da snakker vi pedalen i bånn og full Flåklypa-stil 😛

    6. :): Hehe, nei da, fattern har kontroll. Det er nummeret til fødeavdelingen på Tønsberg 😉 Men vil ikke anbefale noen å ringe dit på må-få heller..

    7. Marthe: Hahaha, wow så utrolig gøy. GRATULERER!!! 😀 Kjenner at det virker helt usannsynlig at det kan skje når som helst, men sånne ting går jo bare ikke an å forberede seg på 😛
      / Lykke tell!

    8. Hei! Har nominert deg til årets livsstilsblogg(pappahjerte) og årets treningsblogg(sofagris) Du er flink, stå på! 🙂

    9. Jeg kan ikke annet en å vente på mammuten fra IsTid som også ble kalt Fersken… 😉
      Du er selvsagt nominert til bloggawarden, både fra meg og en tvungen samboer som ikke kan et kvekk norsk, men som liker å se på bildene! 😉

    10. Hahaha! Sexy spot!! 🙂 Høres ut som stressnakke snart er litt på sin plass nå. Behagelig eller ei! Sånn er det å snart være Fattern til to! 😉 MASSE LYKKE TIL!

    11. Sofafrue: Haha, hvis det kommer ut en liten mammut lukter det keisersnitt lang vei 😀
      Hehe, du får hilse samboeren og si muchas gracias / tesekkur ederim / arigato gozaimasu 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg