I pappas sko

En dag blir det du som går med buksene i familien, men for nå er det pappa som er størst.

En dag skal du fylle pappas sko. Det er så rart å tenke på når jeg ser deg tøffe rundt i stua og hyle lystig og viltert som bare et barn kan.

 

Moro å leke med pappas flytebrygger

 

En dag vil du være en voksen mann. Kanskje høyere enn meg. Kanskje tøffere enn meg. Vi skal prate som likemenn, krangle som likemenn og enes som likemenn. Du vil klappe meg på skulderen og jeg vil bli overrasket over hvor sterk er. Sterkere enn meg.

For nå er du bare et lite barn som elsker min oppmerksomhet og hyler av glede når du får spakre pappas sko i været slik du vet at du ikke får lov til. Du ser meg på og smiler.Jeg ser det i det lure smilet ditt at dagen en gang vil komme. Den lille krøllen i munnviken og gnisten i blikket ditt sier meg at du vet mer enn jeg vet. Du er ikke en liten baby lenger, du er en person. En liten mann. En fremtidig læret, kanskje regnskapsfører. Dyrlege, vaktmester, statsviter eller IT-konsulent. Hva enn det blir, vit at jeg heier på deg. Alltid.

 

Akkurat sånn ja

 

Du tester hele tiden grenser og akkurat nå er det greit at vi holder deg igjen, men en dag må vi gi slipp. En dag vil du bryte fri og starte ditt eget liv. En dag vil du kanskje stifte din egen familie eller ikke, valget er ditt. Men tiden tikker alltid og en dag vil du bli en skjeggete mann. Som meg. Det er rart å tenke på når jeg ser deg tøffe rundt i stua og hyle lystig og viltert som bare et barn kan. En dag vil du gå i mine sko. Men for nå er det pappa som er størst.

 

En dag vil disse faktisk passe

/ lik hvis du også synes det er rart å ha en fremtidig voksen i hus

Les også:
Ny blogg!

* Følg Pappahjerte på Facebook *

11 kommentarer
    1. Såklart jeg liker dette. Deler det med “hele verden” på FB også iblant. Du setter nåtiden i relieff til fremtiden og det er poesi !

    2. Jeg syns det er så merkelig at mini en dag skal begynne på skolen, stadig bli mer selvstendig, lære engelsk, konfirmeres, finne seg kjæreste, kanskje bli pappa selv en dag. Selv om jeg nyter alderen han er i nå, så tenker jeg ofte, og undrer, på hvordan han blir som voksen. Blir han rolig, nøysom og sindig som sin pappa, sta, ambisiøs og temprementsfull som mamma? Eller en fin miks kanskje? Jeg gleder meg til ferden, selv om jeg ofte gjerne skulle satt bremsen litt på også =)
      Mini gikk forresten i mine sko i dag, noen ballerinasko med gullpaljetter 😛

    3. Aww dette var rørende! Har selv en gutt, han er 1 år nå. Rart å tenke på at de blir store en dag og skal ut i den store verden full av overraskelser og skuffeler. Klare seg selv. Og alltid få støtte fra foreldrene. Godt det er lenge til. De har så fantastiske personligheter og teste våre grenser hele tiden. For å ikke snakke om stoltheten over å klare noe nytt 🙂

    4. Forstå meg rett når jeg sier det her 😉 jeg pleier å si at jeg syns det er rart at mine søte små gutter skal bli som pappan sin: stor og stygg. Nå syns jeg jo selvfølgelig ikke at pappaen dems er stor og stygg, hvilket er en fordel siden vi er gift 🙂
      Med tanke på mitt forhold til mine foreldre tror jeg barna mine vil trenge meg og pappaen resten av sine liv, men at vi kan ha en rolle som “oppslagsverk” for erfaringer etc. Men det er lenge til, de er jo bare 3 og 1,5 år 🙂

    5. Helt rart å tenke på. At slike små en dag skal bli folk som oss 🙂 det er bare helt WEIRD. Men når jeg tenker andre veien, så synes jeg ikke det er rart at jeg selv har vært liten. Which makes it even weirder.
      Nei, livet fra fødsel til død er like underlig som størrelsen på universet.. Om ikke hakket mer fantastisk.

    6. Pass på at ikke kommentarfeltet blåser over igjen kjære pappahjerte. Jeg skriver utelukkende for å advare deg. Husker du barnehagetante? Vel, det heter ikke vaktmester lenger, men vedlikeholdsmedarbeider… fniiiis 🙂 Selv ler jeg av det hele 😀 Klææm 🙂

    7. Karoline: Hahaha! Det der er kødd. Eller? Fasan heller, det kan jo faktisk være sant. I så fall nekter jeg å respektere det. Vaktmester høres mye bedre ut 😀

    8. haha, jeg ler godt sammen med deg. Men det er faktisk sant. Selv fortsetter jeg å si vaktmester jeg, ass! 😉 Da har man i det minste “mester”, så det må da faktisk være mye kulere??

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg