Plutselig sykehus

/ skrevet i samarbeid med Ving

Dagen i går startet helt knall! Akkurat slik en god feriedag skal starte.

 

Gutta på tur!

Dyp konsentrasjon når pjokken er i arbeid

 

Wiiii, engler i sanden!

 

Men så…

Etter middag skulle jeg bare vise min sønn hvordan man setter high score på boksemaskinen i spillrommet på hotellet. Jeg la på en polett, ladet kanonen og fyrte av en saftig venstre hook av dimensjoner. Det eneste jeg ikke tenkte på var glassmonteret som sto plassert helt inntil boksebagen… Det endte slik.

 

Nede for telling…

 

Glassveggen gikk i tusen knas. Plutselig sto jeg der med en blodig knyttneve og et hav av sjokkerte blikk vendt mot meg.

Da Ving sendte meg på tur for å slappe av på ferie med familien tror jeg kanskje ikke det var dette de så for seg… Det gjorde i hvert fall ikke jeg. Det er kanskje derfor man oftest sender mammabloggere av den litt roligere typen på tur 🙂

Men hey, jeg har i hvert fall lært én ting: Sørg for å sjekke at hotellet du skal bo på i ferien har et skikkelig opplegg hvis uhellet først er ute. Jeg hadde sinnssykt flaks som befant meg på et hotell som virkelig har orden i sysakene. Hotellet har egen lege på plass som raskt kom til for å sjekke ståa. Han kjørte meg deretter til en nærliggende klinikk for å utbedre skaden før jeg ble sendt videre til et større sykehus for å operere og sy sammen hånda igjen.

Jeg kan love deg én ting: Det siste du ønsker å tenke på når du plutselig ligger på operasjonsbordet i Tyrkia er om sykehuset er til å stole på. Smertene er mer enn nok å holde styr på. I en sånn situasjon er det lett å bli paranoid og jeg skal love deg at det dempet nervene å vite at jeg lå på et sykehus som Ving hadde godkjent. En tolk som forsto norsk hadde de også.

 

Og der har du resten av ferien min… #pillerus

 

Så nå har jeg én hånd igjen å skrive med, går på en hestekur av piller og må holde meg i skyggen noen dager. Topp stemning, der altså. Men men, det er ikke bare ille heller, for se hva som dukket opp på rommet i dag!

 

Plaster på såret fra Sunwing kommer godt med når man er langt hjemmefra

 

Så alt i alt: Tusen takk til Sunwing Side East Beach som tross alt leverte brasende når det virkelig gjaldt. Tommel opp!

 

Fortsatt én frisk finger å gå på 😛

 

/ lik hvis du også har slått hånden din gjennom en glassvegg… eller ikke.

Les også:
Hellige hotellfrokost

* Følg ferien videre på Facebook *

27 kommentarer
    1. Masse, masse god bedring ❤️ Ving er dyktige til å følge opp syke feriegjester, ihvertfall min opplevelse når jeg ble innlagt i Manavgat 😃 Ta vare på deg selv og prøv å nyt ferien så godt det lar seg gjøre 👍

    2. Uff da Petter.
      Håper i det minste pillene er gode 😉
      Jeg har ikke slått hånden gjennom en glassvegg selv. Men storebroren min har. Da jeg låste han ute på verandaen og stod på innsiden og gjorde grimaser.
      Da ble det både operasjon og piller på han og gitt.

    3. Du glemmer hovedpoenget..
      Plutten kommer til å se opp til deg som noe større en supermann/batman/captain america og the fantastic four. Du har liksom bare knust en boksemaskin med en hånd. Bokstavelig talt! Uten sammenlikning forøvrig, husker fortsatt den kvelden fattern bistod en restauranteier i Hirtshals ifm en som stakk fra regningen. Har ennå ikke sett et større isfjell servert noe sted igjen som takk for hjelpen. Det er viktig med helter i nære relasjoner 🙂
      Fortsatt god ferie og god bedring!!

    4. Au au!! huff og Huff:( God bedring og god tur videre! Vi var forresten på dette hotellet i mai:) Flott hotell for store og små. ( Litt for langt unna byen enn hva vi er vant til der, men de har jo dolmush så da er det jo greit:)

    5. Okey, då har eg ihvertfall fått med meg at Tyrkiaturen er sponset av Ving, for eg trur faktisk ikkje du ville klart å skvise inn ordet “Ving” fleire ganger enn kva du gjorde i innlegget, knegg. Det var Ving du reiste med sant? Knis! Eller var det Ving?
      Og lykke til med labben, det går nok bra! (Ving passer på deg).

    6. Å herreminhatt.. Vel, du har vel en liten en som synes du er sterkere enn glass nå da.. Eller, vent… ;)))
      Spøk til side, håper du blir frisk snart, og at dere klarer å nyte ferien littegranne(gåhvis ikke kan det vel hende du snart må gjennom et pakkemareritt til, for å gjøre opp for tapt tid på sykehus? 😉 )!

    7. Oh noes!! Jaggu bra tommelen fortsatt funka da.. Ellers hadde det blitt dårlig med thumbs up!
      Ønsker deg en så fin ferie som mulig videre, og en god pillerus!

    8. Nei men Peter da! Er’e du driver med!?God bedring! Og må nesten le litt jeg og, for er litt godt å høre at det ikke bare er meg som har maks uflaks! Og har ikke slått hånda gjennom en glass rute, men har klart å brekke foten stygt rett før sommerferien starta for et par år siden(fortsatt er den vond….) og så, når jeg var liten så lurte meg å søstra broren min i Spania ved å stå på knærne der det var grunt i bassenget og sa det var kjempe dypt. Han tok jo å hoppa uti og endte med brukken fot.. Husker jeg ble så lei meg for at vi hadde lurt han at han fikk låne min elskbare gameboy haha:) Men uansett utrolig kjipt å få til noe sånn i ferien! Satser på hånda blir god fort så du kan skrive til oss med begge henda:)) Nå kan jo du følge med på plutten siden du må sitte i skyggen uansett så kan fruen få slikka litt sol?;)
      God ferie videre og sender en trøsteklem bort!!

    9. Linusen: Haha, takk for det. Uff, badebasseng er skummelt. Husker jeg stupte ut og skrapte nesa elegant langs bunnen. Ble ikke mange fine bilder den sommeren 😉

    10. Line: Egentlig helt uenig. Har skrevet det fire steder ser jeg, like mange ganger som deg. Den ene gangen i pliktteksten for sponsede innlegg og resten av referansene kom bare der det falt inn naturlig. Men har slettet en Ving i teksten nå, så da satser jeg på at du blir fornøyd 🙂

    11. Henrik Hightower: Haha, takk for det Hightower 😀 Pjokken trenger ikke sengetrekk med Spider-man mønster nå, bare et putevar med et stort bilde av fattern 😀

    12. Altså…
      Nå er jeg så gammel at jeg husker at tivoliene hadde sånne bokseautomater med seg.. Disse automatene var designet på den måten at man skulle denge til sekken så den forsvant opp igjen i maskinen der den kom fra…og således måle om man hadde slagkraft som en pinglefjott (som konkurransedanseren som sa : “du vet, jeg ble forbannet og klasket hånden i veggen, og da brakk den”), eller som en hunka-hunka-jawbreaker som nærmest slo sekken tilbake til forrige sted tivoliet var…og ga alle som så på et grøss bare ved tanken på å få den knyttede neven på størrelse med ei steikepanne pent dandert i neseområdet med dobbeltsidig neseblod og teskjeer med bløtt i boxeren som resultat…
      Dog, det alle, absolutt alle visste var at man ikke på noen måte måtte snurre rundt som om man var solodanser i Nøtteknekkeren på sentrum scene med 14 piruetter som oppvarming før man rettet ut høyra for å daske til boksesekken med et susende svingslag… Her var det rett fram slag som gjaldt.. Både fordi dette ga det beste resultatet men og fordi på siden av sekken stod han med steikepanneknyttneven og litt innsunkent blikk samlet over neseryggen og ventet på tur…
      Uansett my man… God bedring.. Lær deg å drekke og gjøre andre ting med den andre handa.. Kutt leges 🙂

    13. Godt å vite at Ving stiller opp og at det er tolker rundtomkring. Samboeren havna på sykehus i Thailand, uten at vi hadde reist med reisebyrå, heldigvis en organisasjon som heter SOS something, som stiller med norske tolker. Det hjelper så utrolig mye!

    14. Uff da. Ikke den beste måten å tilbringe ferien. Godt du reiser med ett selskap som stiller opp og hjelper. 🙂 Du får kose deg med Lollo & Bernie resten av ferien.

    15. Uff, kjedelig og typisk at sånt skal komme midt i en ferie. Jeg vil bare fortelle deg (om du ikke allerede vet det) at alle som får behandling på sykehus eller hos tannlege utenfor norden må testes for MRSA virus (resistente bakterier) når de kommer hjem til Norge. Viruset er ikke farlig for de som er friske fra før, men kan være det for syke og eldre. Du bør testes for dette hos fastlegen, for om du blir innlagt på sykehus i Norge (eller må på legevakt) og ikke har testet deg, må du isoleres. Og isolasjon kan være temmelig kjipt!!

    16. Hønemor: Hei Hønemor! Takker for et viktig tips 🙂 Tror ikke alle vet dette og det er kjempeviktig informasjon å få med seg. Jeg visste det tilfeldigvis fordi jeg snakket med muttern som har jobbet mange år som operasjonssykepleier 😉 MEN ellers ville jeg vært helt uvitende og det tror jeg mange andre er også 🙂 Så takk for den du.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg