Sommer kommer, sommer kommer

Du verden som ting forandrer seg når man får barn. Å pakke til ferie for eksempel. Det var noe annet før det.

For noen år siden bestemte jeg meg plutselig en kveld for å ta en impulsferie til Egypt. Bestillingen ble lagt inn kl. 01.30 på natten og flyet gikk kl. 08.00 morgenen etter. Kofferten ble pakket med klær som enten var skitne og måtte vaskes straks jeg kom ned, eller nyvaskede klær som var 100 % klissvåte. Men det gikk så fint atte, ferie ble det okke som selv om klærne luktet loslitt bikkje.

Å pakke til en ferie med barn derimot… Gud hjelpe meg. Vi har så vidt begynt og allerede står hele huset på hodet. Heldigvis har frøkna i huset tatt kontroll over pakkingen. Far i huset er egentlig mest opptatt med å spinne rundt som en valp og glede seg til å bade i basseng og kjenne lukten av solkrem. Derfor priser jeg meg lykkelig for at tuppa har innført et pakkeregime som lukter av tysk ordenssans. Alt skal mikroplanlegges ned til hver minste detalj og loggføres i lister. Se vedlagte bevis.

 


Uleselig skrift? Fruas ordre 😉

 

Kanskje like greit, for far i huset er et rotehue uten like som er født helt uten genetisk anlegg for all form for planlegging og pakking. Jeg tar unna praktiske ting jeg. I går klipte jeg plenen. Det er ikke så mye, men det er noe. Kofferten tenker jeg å planlegge i all hast kvelden før avreise.

Heldigvis er det ikke bare jeg som henger litt etter på pakkingen. Plutten har også bidratt i forsvinnende liten grad. Og det er egentlig ganske lumpent, for det er jo hans ting som forårsaker alt kaoset. Men han er rolig som skjæra på tunet og er egentlig mest opptatt av å prøve nye solbriller, øve inn sjekkereplikker og lære seg et par engelske gloser. Så til alle dere som snart skal på ferie: Hold på døtrene deres, plutten er klar for en sommerflørt.

 

How you doin´?

 

Men ålreit, jeg får vel komme i gang med litt pakking da før frua får hjerteflimmer av min “æh, tar det i mårra”-holdning. Neste gang du hører fra meg befinner jeg meg i et land langt langt borte. Håper dere blir med på ferden, for selvfølgelig skal det blogges flittig fra turen! Hvor og når turen går gjenstår å se, men vi sees om ikke så lenge. Mens vi venter, la oss nyte den ultimate sommersangen sammen.

 


Jeg var så vanvittig forelsket i jenta i baren da jeg var yngre. Sukk. Good times 🙂

 

P.S. Kjære alle innbruddstyver: Beklager å måtte si dette, men jeg ligger faktisk et steg foran dere og har ordnet husvakt som skal bo her hele uka mens vi er borte.

/ Vaya con dios! /

Les også:
Mine guilty pleasures

* Følg Pappa feriehjerte på Facebook *

10 kommentarer
    1. Haha, ja, alt er før og etter barn.. Ihvertfall ferie-pakking. GLEDER meg til bleier er et tilbakelagt stadie, for å si det sånn.. Men da er det vel nye “bekymringer” på trappene..
      God tur og nyt ferie , all pakke-bekymring er glemt når dere kommer fram, det er ganske så ålreit å reise med barn. 🙂
      Jøye seg som den sangen slo ann nå. 😀 vi har ikke hørt den på evigheter noen av oss.. Kanskje jeg får med sjefen på en svingom på stuegulvet??

    2. Jeg har ingen barn, men du verden så tustete kjæresten er! Han er vel som to barn, og pakker gjerne kofferten ferdig 5 min før man MÅ være ute av døra… husvakt er ypperlig! Veldig greit å ha. Her har vi husvakt på 4 bein, den fungerer som bare det. Bare synet av de 4 største tennene får nok de fleste til å snu i døra hvis de vil inn. Hvite, blanke og perfekte til å bite med om nødvendig!
      Ha en strålende tur!:D

    3. frynsefar: I will! Hva ønsker du ræ a? Du kan få velge mellom tre ting: 1. All huden som flasser av underveis, flott pakket ned i en liten gaveeske. 2. Leppebalsam fra tax-free´en 3. Mystisk overraskelse av typen “hva enn som faller ned på nesen din” (Ref. Askepott).

    4. Iselin: Hehe, vi menn er kanskje litt like der hele hurven 😉
      Husvakt skal ikke bare passe hus men også vår firbeinte vaktbikkje ja. Viser seg at det ikke er noe stemning for å ta med en sånn en på Sydentur 😉

    5. Anna: Lambada er helt magisk. Håper du fikk med gubben ut på gulvet 😀 Og når dere er ferdige med den låta, her kommer én til. Kanskje ikke like dansbar, men den minner meg så fælt om sommerferieminner fra barndommen at jeg blir helt kvalm. Good times!
      http://youtu.be/6PDmZnG8KsM

    6. Hoho, akkurat det samme listesystemet har jeg for pakking, bortsett fra at jeg har tatt disiplinen ett hakk videre og har lister i excel :-). Egne lister for sommer- og vinterpakking, pluss “voksenlister” for fjellturer (tur med sekk der både vekt og utstyr er viktig).
      God ferie og grattis med ny-plutt 🙂

    7. He he, krever litt mer planlegging med barn ja. Masse man må ha med… Jeg bestilte faktisk reise 1 time og 50 min før flyet skulle gå, en lørdag for 3 år siden. Kostet bare 590,-! Tok med min eldste datter, så måtte pakke for begge i en fart, spør sjefen om fri først selvfølgelig, låne leil. av min tante og hente nøkkel, ordne pass av hunden, melding til læreren om fri for min datter fra skole og ordne skyss til flyplassen som er 20 min unna. Kom frem 1 time og 5 min før flyet skulle gå. Stod ikke på passasjerlisten, men de fant oss på skjermen alikevel.. 😉 Vi kom oss vel avgårde, så det går i blant å være spontan tross barn. Hun var vel og merke 10 år da, men det var en god følelse og bare bestemme seg i siste liten og få ordnet alt i en fei 😉 Kos dere!! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg