Klask. Splæsj. Tørk!

/ skrevet i samarbeid med Serla

Noen dager går alt i bakken. På sånne dager føles det som at man jobber som au pair i sitt eget hus. Fra morgen til kveld gjør man ikke stort annet enn å fotfølge den lille krabaten og tørke opp alt som ikke går helt etter planen. 

 

Ah, utmerket!

 

Sekundet før behovet for tørkepapir melder seg

 

På sånne dager er det greit med et ess i ermet. For det er jo ikke akkurat som at man drar frem vaskebøtta for hver gang en kopp med vann går i gulvet eller en overivrig pjokk sender en skje med yoghurt i bane rundt sofaen. Et effektivt tips er selvfølgelig å skaffe seg en hund som er over middels glad i å slurpe i seg rester av frokostblanding eller middag som faller på gulvet.

 

Så fort dere snur dere rundt…

 

Har man ikke hund eller er allergisk, så gjør også tørkepapir susen.

 

Se så, fattern kan brasende!

Men det er selvfølgelig ikke bare småtten i huset som forårsaker situasjoner som krever tørkepapir. Tacofredag, for eksempel. Når man sitter der og slafser i seg og rømmen renner nedover armen i strie strømmer, trenger man en rask løsning. Kjøkkenet er for langt unna og rømmesvineriet nærmer seg skjorteermet i alarmerende tempo. Her kan jeg faktisk lett anbefale å ha en boks Serla tørkeark stående på tacobordet. Raskt, effektivt og langt mer appetittlig enn en sur klut eller en rull med dopapir.

 

 

Med praktiske tørkeark som kommer i en fjong boks, er hjelpen aldri langt unna.

 

Æsj, nå fikk jeg lyst på taco også. Hmmm… Hei vent litt, vi har jo rester! Oh yes, dette lukter restepizza lang vei! Vel vel vel, dette lukter gooood søndag lang vei!

 

Lukten av gooood søndag!

/ God søndag!

Les også:
Guilty pleasures: pinlige innrømmelse

17 kommentarer
    1. En slik kom i hus hos i går, genialt! Bare to min etter den var pakket opp ble den tatt i bruk. Da hadde nemlig lille apen sølt yoghurt nedover duken, ned i kjolen og på utsiden av kjolen.. I tillegg til yoghurt barten/skjegget…

    2. Tørkepapir går det i mengder av ja! Blir fort krise i hjemmet når det plutselig er tomt!
      Håpte nesten på at du skulle ha konkurranse om et års forbruk eller noe når jeg las dette innlegget! ;-D

    3. connie: Men atte du, jeg skal høre med produsenten om ikke det er mulig å få arrangert en slik konkurranse 🙂 Kan ikke love noe selvfølgelig, men ikke helt umulig heller 🙂 Takk for forslaget!

    4. Blir like skuffa hver gang blogginnleggene dine er reklame.. Disse innleggene kan aldri måle deg med de vanlige hvor jeg ofte ler så jeg griner!

    5. Kari: Halloisen! Skjønner det, men må nesten har litt reklame på siden fra tid til annen. Går med såpass mange timer til blogging i løpet av en uke, at et lite sponset innlegg fra tid til annen håper jeg du kan leve med.

    6. lena: Så utrolig hyggelig å høre at du stikker innom bloggen flere ganger om dagen! Det setter jeg utrolig stor pris på 🙂 Hvis du ikke liker reklameinnlegg, så kan du trøste deg med at det er disse innlegge som gjør de andre innleggene mulig. Jeg bruker stort sett all min fritid på denne bloggen og da synes jeg bare det er på sin plass med et sponset innlegg fra tid til annen. Jeg skriver bevisst kun slike tekster for samarbeidspartnere som har produkter av interesse for dere lesere, så da håper jeg du ser nytten i innleggene både for meg og deg 🙂

    7. Jeg gjør ikke annet enn å tørke opp etter både mann, barn, hund og katt, så for min del er det bare fin informasjon om hva som finnes ute i disse eksotiske matbutikkene som jeg aldri har tid til å rusle rundt og titte i! 😉

    8. Iselin: Hah, vettu, da kan jeg glede deg med at gjesteinnlegg fra Mammahjerte er på vei! Hun sliter bare så veldig med prestasjonsangst og tidsklemme at hun ikke har fått stablet det på beina enda, men det kommer. Jeg lovte vel egentlig å ikke si det til noen, for å ikke legge enda mer press på henne, men hva gjør jeg ikke for deg 😛

    9. Linn: Takk for den! Og ja, jeg kjenner meg igjen der. Jeg husker tiden i Oslo før man fikk barn jeg eller når poden var baby også forsåvidt. Jeg hadde all tid i verden til å gå i spennende innvandrerbutikker og forsyne meg av alle de fantastisk spennende raritetene de butikkene hadde å by på. Nå? Tja… spagetti. 😀

    10. Ah, I know!! 😉 jeg går på babysvømming én gang i uka med min 13 mnd gamle sønn, og husker veldig godt første gangen! Jeg var så utrolig nervøs, og tenkte “hva skal jeg ha med meg”, “hvordan skal jeg underholde han”, men herre min hatt! Da var han 5 mnd, lå på ryggen, lot seg bli skiftet på (om enn med litt sutring) og alt var ganske lett. Nå er det litt mer sånn løpe-naken-rundt-og-tisse-på-fremmede-stemning! ;D gi mamma litt tørkepapir (og gjerne en pauseknapp, som en liten kommentar til nyeste innlegget som jeg rett og slett måtte felle en tåre av! Så utroooolig vakkert!!) 😉

    11. Linn: Haha, visse ting er nok greit at endrer seg, for det blir generelt ansett som heller dårlig stil for voksne mennesker å løpe naken rundt og tisse på folk 😀 ^_^

    12. Følte meg nesten beæret! Jeg skylder på at jeg fortjente å få høre det ettersom jeg stort sett kommenterer på alle innlegg;) Heia mammahjerte:))Dere to ilag må jo være radarpar, ihvertfall i forhold til det skriftlige på bloggen da:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg