Jeg gikk en tur i skogen

Søndag er en super dag for å sæle på seg støvler, smøre litt niste og legge ut på tur i skogen med familien. I går var værgudene også såpass joviale at de lot regnværet ta seg en fridag, så da tok jeg med kameraet og knipset et par bilder underveis. Håper dere liker stemningsbildene fra en liten gjeng på tur.

 

En rask ankerdram, så er vi i gang

Hvitveis, forfra

Hvitveis, bakfra

Plutselig begynte vi å lete etter “white walkers” (Game of thrones ref.)

 

Kantarell (Cantharellus cibarius) som går rett i gryta i kveld… #tommelopp

“Dekk! Sånn ja, flink gutt” #ordspill #lol

Plutten prøver seg som hundefører. Og elsker det!

Pytt, type søle. Men også litt kunst.

 

Dett var dett, håper du likte det. Ha en brillefin påske!

 

Les også:
Dagens foreldretips – Skaff dere vaskehjelp
Min historie (hvordan alt startet)

* Følg Pappahjerte på Facebook *

/ lik hvis du liker, din skranglefant

25 kommentarer
    1. Hehehe…så dere lurte litt på walkers… hadde blitt skræmt båda da og om jeg hadde møtte en walkers fra Walking death” og … 😛
      Så ut som en fin dag da 🙂 Fin boffs også.. Passet godt til fine Plutten 🙂
      God Påske 🙂

    2. Jeg oppsøkte min barndoms skog for et noen år siden. Følte meg som en kjempe! Jeg brukte tjue skritt på å forsere den, det var ikke noe skummelt der og det store stupet var nok ikke så egnet til å ta av med hangglider fra som jeg trodde. Men nå er barndomsparadiset/marerittet borte. I stedet for paddehatter har Block Watne-hus spretti opp.

    3. Sus’n’s sang og smurferi ! :: Hah, walkersene i Walking Dead er jo mye lettere å hamle opp med. Alt man trenger er en rusten spade, men White Walkers krever en spiss gjenstand laget av drageglass (vulkanisk glass), hvilket er noe vanskeligere å få tak på 😉

    4. Kjetil Vold Archer: Haha, har hatt samme opplevelse med et massivt fjell fra min barndom, som plutselig var blitt redusert til en stein knapt høyere enn meg selv.
      Alltid trist når barndomsminner blir erstattet med betong :-/

    5. Ryggmargen min skriker “BEVAR! BEVAR!” når natur eller gamle bygg skal bort, men rasjonelt så vet jeg at det er fordi jeg i ferd med å bli en halvgammel konservativ gubbe. Vi får trøste oss med at nye barndomsminner blir skapt hver eneste dag.

    6. Hilde R: Hah, takk for hjelp. Allitd hyggelig når folk rekker å svare før meg 😉 En flotters rase som fungerer utmerket både som sofapute og turkamerat. Selv om Teo faktisk snorker som en voksen mann om natta da 😀

    7. Dette er feil innlegg å kommentere dette på, men det bryr meg ikke så mye. Håper det går fint for deg også. Jeg pleier egentlig å titte innom her (nesten) daglig, men nå var det visst en liten stund siden og i mellomtiden har du visst blitt ordentlig kjendis. Tenk å kalle en barnehagetante for en barnehagetante? Sånne ting bør du virkelig holde deg for god for. Og så da! I tillegg klarer du å be dem om å rulle inn puppen. Skandale. SKANdale. Humor, selvironi og generelle morsomheter er ut, pappahjerte. Såh 2013 liksom. Det burde du faktisk ha fått med deg. Det er klart at folk reagerer på å bli fortalt at de må rulle inn puppen, spesielt på en så seriøs blogg som dette. Nei, her skal alle med, og det betyr at du ikke kan være festlig. Nei fy og fy – Skamme seg!

    8. Andrea: Vet du Andrea, du har helt rett. Jeg legger meg selvfølgelig totalt flat for kritikken og fordømmer egne uttalelser. Det var tanketomt og hinsides idiotisk. Jeg har selvfølgelig fratatt meg selv alle titler og rettigheter, og vil fra nå kun skrive om lavkarbo cake pops, extensions av hestehår, leppestifter i rosa sjatteringer og hest. Kanskje også katt, men det er litt utenfor min komfortsone, så spørs om jeg ikke skal vente med det til 2015.

      Igjen, jeg beklager. Alt jeg har skrevet helt fra 1981 frem til dags dato, bes ærbødigst unnskyldt.

    9. For en nydelig hund du har, og så morsomt for Plutten å vokse opp med han. Jeg måtte avlive hunden min idag… Skulle så gjerne ønske jeg hadde satt litt mer pris på tiden med henne og nytet den litt mer! Gi hunden din en god klem og nyt påsken 🙂

    10. Helene Taaje: Uff, det var trist å høre Helene :’-( Håper du i hvert fall kan tenke tilbake på alle de gode minnene og sette pris på tiden dere fikk sammen. Aldri noe hyggelig å måtte avlive en hårete bestevenn, så når den dagen kommer får man i hvert fall tenke på alle de gode tidene man fikk sammen og håpe at det lille dyret hadde det gøy så lenge det varte 🙂
      Selv om påsken nok blir litt trist, så håper jeg den blir fin likevel.
      God påske,
      Peter

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg