Hurra for plutten! :)

I dag er det nøyaktig to år siden første gang jeg virkelig kjente hjertet banke. To år siden første gang jeg så livet for hva det egentlig er.

I 30 år vaset jeg meningsløst rundt i tåka. Helt på måfå, helt uten mening. Det er slitsomt det, å subbe rundt uten helt å vite hvor man er på vei eller hvorfor. Jeg har alltid trodd at livet bare var en meningsløs ferd mot grava, med det formål om å tjene mest mulig penger langs veien og parkere tøfla med verdighet. Men så, for nøyaktig to år siden i dag…

 

h9B6yGRJRg

 

Det var så rart, for det var så umiddelbart. Det var som om jeg hadde tatt på meg virkelighetens briller for første gang og plutselig så alt helt klart. Jeg tok dem på og DER var verden. Når jeg ser tilbake på det nå, så kan jeg egentlig ikke tro at det bare er to år siden, for sant å si så husker jeg knapt hvordan det var før. Alle de årene som føles så uendelig mange år unna. Før jeg så verden for hva den virkelig er. Tiden før jeg egentlig fant meg selv. Tiden før han kom til verden.

 

RneuHLxJZE

 

Det er nærmest umulig å forklare hvor stor omveltning det var for meg å gå fra ungkar til far (men les Min Historie for mitt beste forsøk hittil). Over natta ble en stor del av meg og alle mine oppleste sannheter om livet kastet ut av vinduet og erstattet med nye. Plutselig var øl og sene kvelder blitt til bleieskift og våkenetter. Men én ting var jeg fast bestemt på før denne dagen: Jeg skulle ikke bli en sånn slitsom småbarnsforelder som er altfor opphengt i barna sine. En sånn som skifter bleier uten å blunke, snakker med babystemme, skriver sukkersøte blogginnlegg og prater overdrevent mye om hvor lykkelige de er. Jeg skulle være glad i barnet mitt, men fortsette å holde mine interesser høyt i hevd. Jeg skulle ha min verden og familiens verden hver for seg. Jeg skulle elske barnet mitt, men likevel holde meg passelig distansert. Jeg skulle ikke bli helt oppslukt av hans verden, men fortsette å være en kul fyr som førte det samme livet som før. Ingen skulle se på meg at jeg hadde blitt far. Men som sagt…

Det var før han kom til verden.

 

ZvlciBRJZ2

R64-UnxJRL

jC3F26RJQL

 

Gratulerer med dagen, gutten min. Fattern er så sinnssykt stolt av deg <3

 

g8q4d0xJWa


Les også:
Dagens høydepunkt
Små øyeblikk av intens kjærlighet


* Følg Pappahjerte på Facebook *

54 kommentarer
    1. Gratulerer så utrulig mye med dagen til 2 åringen, og ikke minst, gratulerer til dere også med en fantastisk fin 2 åring i hus 🙂 Smelter like mye hver gang jeg ser bilder av han <3 Håper han får en fiiin feiring av sitt 2 år i den store verden, og dere har virkelig noe og være solt over! Ha en strålende dag 🙂

    2. Så herlig:D Kan ikke annet enn å smile.
      Gratulerer med dagen til plutten, og stolt far:) Regner med mor også er sånn passe stolt, men hun hadde vel litt annerledes syn på livet før plutten kom. Eller?

    3. Hurra for Plutten! 😀 Å, han er fantastisk heldig som har en slik pappa som deg. Å, det bildet dere tok sammen der begge to hadde bart var så artig. Det fikk virkelig fram smilet mitt. Det trengte jeg i dag, så tusen takk for det! Jeg håper dere får en fantastisk dag sammen med Plutten 😀

    4. Tror ikke det er mange toåringer som får så mange gratulasjoner på dagen som deg fine plutten. Men så har du en kul pappa. Gratulerer med dagen, håper du har hatt en heidundrandes fin dag. 💚

    5. Så fint! Gratulerer med dagen 🙂 Vi er fortsatt på sykehus, på fjerde uken.. Gleder oss til å få babyen vår med hjem og starte med våkenetter – det hadde jeg aldri trodd jeg skulle si 🙂
      Håper mini får en super bursdag!!

    6. Åh, gratuleeeerer så mye til plutten!!
      Han er vel så heldig som har så flotte foreldre 😀
      Gi han maaaasse sjokolade og kake i dag da! 😉

    7. HIPP HURRA FOR PLUTTEN! Endelig 2 år, nytt år nye fantestreker 😉 Feir og kos dere! Mangen klemmer fra Bergen!

    8. utrolig herlig å lese! Du skriver alltid så bra og ikke minst rett fra hjertet!!! Det er så viktig at slike mennesker som deg blir belyst:))) Gratulerer så mye med sønnen din:D Han er nydelig! Dere høres ut som en morsom, herlig og lykkelig familie, etter det bloggen sier:)

    9. Grattis på dagen Plutten!!! Tenk så heldig Pluttisen er når han en dag kan lese gjennom alle disse fortellingene som fatter’n har skrevet ned. Fantastisk 🙂

    10. Hurra for plutten 😀 hæli at det e fleir fedre som ikke har problemer me å dele følelser 😉 du må aldri slutt å blogge..
      Dagen er ikke den samme uten “pappahjerte” 😉

    11. Gratulerer så masse med dagen til hærlige plutten. Årene går fort. I morgen fyller storegutten min 4 år. Og det føles som fødselen var i går…

    12. Hipp hipp hurra for en nyyyydelig gutt! All grunn til å være stolt 😀 Jeg har to små prinsesser som blir 2 år i juni, og jeg skjønner ikke helt hvor tiden blir av! Men det er det beste som har hendt meg, så vet hva du prater om!! 🙂

    13. Gratulerer så mye til både bursdagsbarn <3 - og foreldre! Med dere som foreldre tror jeg han har fått en kjempefin dag, og sovner med et fornøyd og lykkelig smil om munnen 🙂

    14. Grattis så mye med 2-årsdagen! Gjett om stoltheten kjennes igjen! To år ER en stor dag det! Selv om jeg mistenker at det vil alle de andre også være!

    15. Astrid: Tusen takk for det, Astrid 🙂 Hehe, ja det bildet var fra pluttens første Movember. Måtte jukse litt på han, for barteføringa er jo særs dårlig før man når kvise-/stemmeskifte-alderen 😀

    16. Malle: Hehe, nei han blir jo overødslet med gratulasjoner her. Det er supertrivelig 🙂 Håper ikke han regner med at det er sånn hvert år, for da kommer han til å bli skuff når han passerer 18 😛

    17. Tonje: Hva?! Enda?! Nei nei nei, Tonje nå må du ta deg sammen 😛 Haha, men du da har jo bebisen bare god tid da. Fint å vite at dere har med en bedagelig person å gjøre som ikke gidder å stresse 😉 Bare å glede seg, men regner med at du begynner å bli passe lei nå 😉 Lykke til!!!!!!! 🙂

    18. Kristine Einang: Hei Kristine, tusen takk for det! 🙂 Ja, du vi har det faktisk ganske ålreit, men som du kan lese i “Ukas krangel”, så har vi selvfølgelig våre greier vi også, så håper vi fremstår som helt skinnhellige 🙂

    19. Ragni: Joda, et og annet høydepunkt var det jo, men satt i perspektiv så overgår han lille duden selv storhetsøyeblikk som smugrøyking bak ungdomsskolen, polynese på danseskolen, sokkeball på barneskolen og hjemmelaget kirsebærlikør i Trysil 😛 😀

    20. Iren: Takk for det, Iren! Man er jo redd for at han skal irritere seg over det og ta skade av det, slik mange jo har sine spådommer om, men jeg tror det skal gå fint jeg. Da får han i så fall starte en konkurrerende blogg 😀 haha!

    21. christine: Åå da er du også midt oppi den tiden nå da. For en fantastisk tid! Så mye nytt som skjer HVER dag 😀 😀 Lykke til med den kommende trassen 😉

    22. Gratulerer så masse med dagen til Plutten. Håper dere hadde en nydelig dag i går. Han er bare super søt!!
      Og han er så heldig som har en far som er så utrolig glad i han!! Dere er fine 😉

    23. Maren: Men halloisen, takk for den! 😀 Da er det vel på sin plass å gratulere meg også 😀 Hyggelig å høre at jeg danker ut både extensions, cups cakes og neglelakk 😉 😀
      /Haifai!

    24. Så fantastisk! Gratulerer så mye!
      Kjenner igjen de følelsene du beskriver rundt det å få barn, du er så flink til å skrive og sette ord på det! 🙂

    25. Diggar bloggen din! Du formidlar småbarnslivet på ein fantastisk måte. Eg kjenner meg godt igjen i mye av det du skriv. Eg har tre barn, og har endra meining og svelgt kamelar på mange område. Eg blir mindre og mindre skråsikker for kvart år som går. Men hei, det går seg til! Det er kult med barn, og eg synest bare det blir kjekkare og kjekkare. Eg nyt babyen som søv tett inntil meg, eg diggar femåringen som er verdensmester på alle område, og eg frydar meg over alt ein på snart sju kan finne på å tenke på og snakke om. Kids FTW!

    26. Ingebjørg: Hei Ingebjørg! Ah, kjenner meg igjen når du skriver “blir mindre og mindre skråsikkert for hvert år”, for før jeg fikk barn så visste jeg jo alt. Nå… njaaaa. Kanskje ikke 😉 Man får blant annet et helt nytt syn på barn som skriker på bussen 😉 Ha en strålende kveld videre og kos deg masse med kidza 🙂
      /kids ftw 😉

    27. “I 30 år vaset jeg meningsløst rundt i tåka. Helt på måfå, helt uten mening. Det er slitsomt det, å subbe rundt uten helt å vite hvor man er på vei eller hvorfor. Jeg har alltid trodd at livet bare var en meningsløs ferd mot grava, med det formål om å tjene mest mulig penger langs veien og parkere tøfla med verdighet.”
      Så det du egentlig sier er at livet ditt hadde ingen mening før du fikk barn? Syns det høres utakknemlig ut jeg…..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg