Taco for én

For første gang på … noensinne, så har frøkna tatt seg en velfortjent frihelg borte, mens fattern er hjemme og representerer. Plutten (Odin og Tor velsigne ham) sovnet i det hodet traff puta, og dermed ble det plutselig skikkelig fredagskveld på fattern.

Jeg hadde egentlig tenkt til å nyte en helt bloggfri aften foran tv’n, men akkurat i det jeg satt meg ned i sofaen så slo det meg plutselig: Jeg satt helt uten å vite det midt oppi… *trommevirvel*…

Norges norskeste bilde!

 

 

Alle elementene er på plass:

  • Nasjonalretten (taco) er delikat anrettet på bordet
  • Nasjonalsporten (søppel-tv) skal akkurat til å sparke i gang
  • Og jaggu har jeg ikke også på meg selve nasjonaldrakten (grå joggebukse)!

Hele ensemblet er frekt dandert med norske flagg, saueskinnsføfler og gooood gullrekke-stemning. Det eneste jeg kan tenke meg som er norskere enn dette, må være Odd Nordstoga i en lusekofte, som leser norsk pensum på nynorsk mens han gnager på en grandiosabit.

Det er forresten noe litt søtt, men også litt stusselig, over å lage taco for én. Det er liksom så mye å glede seg over, så fantastisk en kulinariske opplevelse som noen, men ingen å dele den med. Ingen å high five og si “Sånn skarre låte! DET var gutten sin som kan lage guacamole det!” Men men, det er vel bare et tegn på at jeg jo faktisk savner kjerringa, så da er det vel greit. Ja forresten, når vi er inne på ting som er litt stusselig, men også litt søtt… voksne menn som gråter…

Før kunne jeg se på de mest grusomme ting på tv og lese de mest mangevrengende bøker uten å bry meg så mye som en drue. Jeg var en iskald kis som ikke lot meg vippe av pinnen. Men nå… Oh lord. Jeg gråter nok ikke, jeg bare… blir rørt. Det trenger ikke være noe rørende en gang. Selv det halte blikket fra de bedende dådyrøynene til herr Skavlan kan få meg ut på glattisen.

Og Norske Talenter er kanskje det verste. Før X-et jeg hver eneste deltaker og ropte lite flatterende kommentarer til tv-en, men nå henger pappahjerte på utsiden i hver eneste episode. Spesielt når det gjelder barn. Eller egentlig ikke barna, men foreldrene deres. Jeg kjenner stoltheten deres, jeg ER stoltheten deres. Og jeg blir så puddingmyk av de søte tingene de kan lire av seg. Slik som disse to.

 


(Tilhører TV2. Ikke barna altså, bare bildene på skjermen)

“Vi er kjærester”, sa de.

Og det synes jeg var så fint at jeg umiddelbart svarte med å slite litt med noe støv på øyet..

…Og da er det egentlig litt godt å spise taco for én allikevel. For hvis frøkna hadde vært her nå, så måtte jeg tatt meg sammen og skyldt på at det var trekk fra vinduet eller at jeg hadde fått noe rusk på kontaktlinsa (bruker ikke linser).

Men men men, det er jo ikke bare ille. Nå skal jeg manne meg opp, finne fram en pose med nøtter (mannemat) og se på zombiefilm (mannemat). Så, pøh, jeg er da fortsatt en tøff mann uten skrupler. Så håper jeg bare at zombiefilmen er full av blod og gørr, og ikke fullt så mange stolte foreldre, for da brister demningen igjen 😉

 

God helg, folkens!

/ lik hvis du liker sjokolade 😉

36 kommentarer
    1. Linda: Hihi, takk for det 🙂 Litt skuffet over egen udugelighet når det kommer til å ikke tafse rundt på bloggen for bare én kveld, men hyggelig å høre at teksten falt i smak 🙂
      /Høy fredagsfem!

    2. Man blir mykere med årene, både mentalt og kroppslig;-)
      Håper bare du tør å se zoombi film, æ kjenne en som lånte 3 skrekkfilmer en helg kona(mæ) var borte, men endte med å spole igjennom dem fordi det var skummelt, hihihi
      Nyt guttehelg med plutten

    3. Enkelte ting ble bannlyst etter jeg ble mamma, slikt som “Ikke uten min datter” og “Hånden som rører vuggen”. Jeg følger med på serien “Broadchurch” og må alltid kose ungene etterpå. Og de er 12 og 13. Går det noengang over?
      Kos deg med enmannstacoen. Her er det lauper og øl, har visst blitt en smule tilårskommen… sukk

    4. Du har noen fantastisk morsomme innlegg – og jeg tenkte det var på tide å si hei i stedet for å bare sniklese 😀 Trollet har talt hehe 😉

    5. Haha, godt skrevet! Er så godt å lese bloggen din, kjærligheten du har til gutten din og bare koble av litt til gode skrevne tekster 🙂
      Her har mini kommet til verden og vi har fått den glede å bli foreldre. Det ble ikke helt som forventet, da det måtte hastekeisersnitt til og lille fikk en hard start på livet – men igår kom han av respirator og idag, fem dager etter ankomst, fikk mor og far endelig holde han på brystet! For en magi – beste følelsen i verden! Fortsatt mye hjelp som må til, men det går den rette veien og vi er optimistiske og lykkelige for at det har gått så bra som det går. Og er det mulig liksom – å lage en sååå fin unge!?! Det er en tanke alle foreldre må ha, hehe 🙂

    6. Så bra skrevet!Smiler!!Grå joggebukse her også og Taco’en er snart fordøyd!!enjoy your weekend!!:-))))

    7. Lise: Takk for det Lise, men øy, jeg er jo ikke en “myk” mann. Eller shit, er jeg det? Tenker at jeg egentlig er en tøff katte med et hint av plysj, men kanskje er det egentlig motsatt 😉
      /Myk five!

    8. Anita Helgerud: Taco og joggebukse altså, det er helga si det. Neste statsministerkandidat som stiller med grå joggebukse til partilederdebatt, får min stemme umiddelbart 😀

    9. Tonje: Takk for det, og så utrolig hyggelig å høre at ting går bedre etter en røff start. Vi var også gjennom et hastekeisersnitt og det var dramatiske saker, men slapp respirator og alt. Plutten ville bare lage litt dramatisk entré 😛 Men så fantastisk at du allerede nå kan kjenne magien, for noen får ikke den før etter man er godt ute av ammetåka 😉 Og ja, det er helt rart, men det er faktisk verdens mest fantastiske ting <3

      Velkommen til ditt nye liv som irriterende småbarnsforeldreklisjé som ikke klarer å slutte å tenke på barnet ditt og som får tårer i øyene hver gang det kommer et barn på tv 😉

      Og ikke minst: GRATULERER!!!! 🙂 🙂 Hils gubben!

    10. Ideatroll: Yo! Det synes jeg var en utrolig god idé 🙂 Veldig hyggelig når folk hilser på! Bare å slenge igjen en kommentar nåt du måtte føle for det, så svarer jeg som oftest alltid 🙂

      Takk for besøket og velkommen igjen 😉 Men heeeeey, snoket innom bloggen din nå.. Var du også på vorspielet til Nettavisen på Fuglen?! Tror ikke vi hilset og jeg var jo edru, så det burde jeg ha husket 😉 Men jeg stakk rundt halv åtte, pga intervju på livestreamen til Nettavisen, så kanskje vi akkurat gikk forbi hverandre.

      Oh well, next time Gadget, next time 😀

    11. Gro Karin: Haha! Ja nei alle sånne filmer er selvfølgelig helt uaktuelle 😉 Mistenker at den følelsen aldri kommer til å gå over nei. Synes bare den blir sterkere 🙂

    12. Fru Reinfjell: Haha, hupps, busted. Så i 20 minutter før jeg skrudde av og gikk til sengs 😀 😀

      Nå er det guttehelg med mac og ipad, før vi skal ut og herje litt i snøen. Good times!

    13. julie amundsen agger: Haha, Julie, jeg overfyller alltid lefsa til de grader, så spiser jeg meg ut av trøbbel og bretter den sammen når den er nede på brettenivå 😉 Så gjør jeg samme feilen med neste lefse også og deretter ligger jeg i strekk i sofaen og angrer 😛
      /High five!

    14. Jepp jeg var innom pip-pippen, men kom ikke før litt over halv åtte – takket være litt forsinkelser i kollektivtrafikken. Var på Vixen, men stakk derfra rett etter prisutdelingen slik at jeg kunne smette hjem til litt jobbing (hvis du så profilteksten min så vet du jo hva jeg jobber med) 😉
      Ha en fortreffelig helg videre!

    15. Fantastisk som vanlig!:) Vi hadde også taco på planen i går. Det endte nesten i krise – vi manglet mais… Så da ble mannen litt sur,men han kom ikke på det før etter at lefsene var konsumert, så var vist ikke så krise allikevel;)

    16. Ideatroll: Aaaah I see! Dro hjem rett etter prisutdeling selv, noen som må jobbe dagen derpå og kjøreturen hjem til Larvik er laaang og ensom. Eller egentlig ikke, for jeg tok meg et guilty-pleasure-avbrekk og hanket inn noen raske cheeseburgere på veien 😉 Huhei så god stemningen ble 😀
      /God helg!

    17. Iselin: Haha! Taco uten mais er som en pølse uten sennep. Men du, det skjedde faktisk med meg den gangen jeg prøvde å droppe osten for første gang. Trodde det kom til å bli helt umulig, men så tenkte jeg ikke over det før etterpå. Så det er dagens tips altså: Dropp osten. Bare tomme kalorier og gir faktisk ingen forskjell i smak. Prøv sjæl 😀

    18. Hahaha, du altså. Jeg kjenner meg så godt igjen, og jeg har ikke en gang barn selv. Med årene har jeg likevel gått fra iskald til ei sånn sippeguri, og jeg ser at mannen min har gått samme veien han også 😛 Nå holder det at noen småttiser sier at de er kjærester, og jeg griner – akkurat som du 😛
      Taco for én har jeg spist før – det smaker nesten like godt 😉

    19. Marte: Det smaker nesten like godt ja, men bare nesten 😉 Men så hyggelig at dere kjenner dere igjen, for da er det kanskje en aldersgreie og ikke bare meg. Det verste er faktisk den stolthetsgleden. Bare jeg ser folk få gode tilbakemeldinger på MasterChef eller lignende, så merker jeg at leppe begynner å skjelve, haha! 😀

    20. interiorgirl1: Haha, takk for det. Nå skal mannemannen ut og skuffe snø. Bruker ikke fresern, men skal bare slå snøen flat og skremme den vekk med min grove mannestemme 😛

    21. Linn Merete: Haha, jeg spiser taco som en proff! 🙂 Lesser på et lite tårn i lefsa, så spiser jeg den ned til en forsvarlig mengde og deretter lukker jeg den. Så må spise meg ut av trøbbel først ja 😀 Tror jeg lesser på dobbelt så mye som jeg egentlig hadde trengt i hver lefse, så ville aldri klart å lukke den uten å jobbe hardt med gaffelen først 😀

      Og du, dagens tacotips: Dropp ost. Smaker faktisk ingenting, siden alt annet smaker så mye. Sparer masse kalorier også. Og ikke minst: Prøv Kidneybønner! Kjempegodt, mettende og sunt 😀

      Hepp hepp!
      Peter

    22. Det er mannen sin alene på en fredagskveld det, litermåler med vann og salat i en blast bolle! Er som og se samboeren min 😉 haha.

    23. Marie: Hahaha 🙂 Hei hei, det var sitronvann faktisk. Men ja, hva annet skal en stakkars enkemann (for en dag) gjørra på en fredagskveld 😀 #norsketalenter #grining
      /Høy fem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg