Alvorsprat med sjefen

Jeg hadde en alvorsprat prat med sjefen i dag og jeg er egentlig litt usikker på hvordan det gikk. Planen var å være dønn ærlig rett fra start, men nå har jeg en uggen klump i magen. Jeg gjengir derfor hele samtalen etter beste evne, så kan du bedømme selv.

 

 

– Okei Peter, vi trenger å prate sammen. Du har vært hos oss en god stund nå og… ja, hvordan synes du egentlig at det går selv?

– Ehm.. nei altså, jeg er kjempefornøyd jeg. På starten var det ganske tøft, jeg skal innrømme det. Det var mye nytt å sette seg inn i og jeg har jo aldri jobbet med noe liknende før. Flere av arbeidsoppgavene var jo faktisk ganske kjedelige i starten.

– Ja, det er godt du sier det selv Peter, for det er vel det jeg har følt også.

– Jaha, altså er du misfornøyd?

– Nei, på ingen måte, men du har kanskje virket litt umotivert til tider. I et så lite miljø så er vi avhengige av at alle drar i samme retning og noen ganger så har jeg vel stilt spørsmålstegn ved motivasjonen din.

– Jaha, men er det så rart da? Timelønna er latterlig dårlig, arbeidstidene er helt uvirkelige og du som sjef kan av og til være en kravstor k-…

– Kravstor hva da?

– Ehm… Ok, kan jeg snakke rett fra levra her?

– Selvfølgelig.

– Nei altså, noen ganger så synes jeg at du er en skikkelig kødd. Du tvinger meg til å jobbe midt på natta og forventer at jeg skal gjøre alt du ber meg om med et smil. Du kaster kaffekopper rundt og du roper meg midt opp i trynet når jeg så absolutt ikke har fortjent det. Alt skal skje nøyaktig når det passer deg og du forventer at jeg skal gjøre alle mulige drittjobber uten å blunke. Du tar aldri selvkritikk og noen ganger så lurer jeg på om du i det hele tatt vet hva jeg heter.

– Wow… ok, det… wow. Du har tæl Kihlman, jeg skal gi deg det. Men allikevel, til tross for alt dette, så skriver du til alle vennene dine på facebook at det er verdens beste jobb?

– Ja, men det er jo klart! Selv om arbeidsforholdene er ganske kummerlige, så er det jo ingen andre steder jeg heller vil være enn her. Jeg lever for denne jobben, jeg er født for denne jobben, helsike heller mann, denne jobben er jo selve meningen med livet!

– Jaha ja, så du sier ikke opp altså?

– Hva, sier opp? Nei! Hallo, du vet da at jeg er villig til å gjøre alt for deg. Jeg har jo sagt det gang på gang på gang, må jeg virkelig si det én gang til for at du skal forstå?

– Si hva?

– Greit… Du skal virkelig ha meg til å si det du? Ja vel, her kommer det: Jeg elsker deg, mann. Jeg har elsket deg siden dag én. Du betyr alt for meg og jeg kommer til å stå ved din side og støtte deg gjennom hele livet, uansett hva som skjer til den dagen jeg dør.

– Den er grei Kihlman, da sier vi det. Nå tar vi oss litt lunsj, hva? Smør ei skive til meg, er du grei.

 

 

/ lik hvis du også har en kravstor sjef i heimen, men verdens beste jobb

Følg Pappahjerte på Facebook (og takk til Lone Olsen for ideen)

42 kommentarer
    1. Fantastisk!:) Du får passe jobben din, så du ikkje får opsigelsen rett i fleisen. Men ut fra blogginnlegga dine så sitter du nok trygt i stillinga livet ut. High 5!:)

    2. Hehe,nå fikk jeg meg en god latter, for jeg trodde først at du snakket sånn til sjefen på jobben din eller noe sånt, før jeg på slutten så bildet av sønnen din 🙂 bloggen din er verdt å stikke innom 🙂 koser meg med innleggene du skriver 🙂

    3. Haha. Skikkelig kravstor sjef du har da 😉 men en skikkelig nydelig en også! Vi er da heldige også som får ha disse små vidunderne. Det er ikke en selvfølge at alle er så heldige og kan få barn 🙂 du har en super blogg, pappahjerte:-) har gledet meg til dette innlegget! Nyt tiden mens han er en liten sjef for når de blir tenåringer så blir det andre boller i heimen 😉 ønsker deg og dine en fortsatt fin kveld:-)

    4. Veronika: Hurra, akkurat det jeg hadde håpet å høre 😀 😀 Godt å vite at du ikke skjønte det med en gang. Litt som å avsløre morderen på side 15 av en krimbok 😉
      /Haifai!

    5. Helene Viktoria: Hyggelig og høre og haha, fikk meg en god latter selv når jeg klikket meg inn på bloggen din og så det herlige toppbildet 😀 Snakk om å chille i sommervarmen, hihi 😉

    6. Melissa Spania: Hahaha! Trenger et gjemmested? Trodde det var derfor du løp så mye.. 😉 #runningwomancave. Er forresten akkurat i gang med joggingen igjen selv etter en lang pause. Tøff start, men så blir det fort bedre 😀

    7. For et fantastisk innlegg!!! Ble litt bekymret i begynnelsen;)
      Liker sååå godt at du skriver at denne jobben er selve meningen med livet- slik føler jeg det også!! 🙂
      Stå på! Liker så godt bloggen din 🙂

    8. Å hei du! Bare glede seg til sjefen kommer i sitt rette alder for resonemang.
      Historien har forekommet ved middagsbordet for noen uker siden:
      -navn, kan du vennligst sitte pent å spise maten din? Du veit hvordan en bør oppføre seg ved bordet. Det er akkurat samme regler som i barnehagen, sier pappa til sin 5årig datter.
      Etter noen sekunder med fullt alvor:-Pappa, hvor har du lært å snakke slikt?
      Lykke til med å holde maska da 😉

    9. pappalivet: Hehe, man gjør jo så godt man kan og satser på at sjefen er fornøyd, men forventer ingen bonus på årets slutt 😉 (Her kunne jeg sagt noe så cheesy som “bonusen får jeg hver dag i hans smil, men det tenker jeg ikke å gjøre..) 😀

    10. Kamila: Haha! Er det ikke irriterende at barn skal være så smarte? 😀 Morsomt når små barn tar ting på kornet og avslører en aldri så liten foreldrebløff 😀

    11. LykkeligSykMamma: Tusen takk for det! 🙂 Hihi, ja nei måtte jo legge ei litta vri på det hele 😉 #sneakysneaky. Sitter og titter bort på det lille nurket nå (som skulle sovet for to timer siden), ingenting som er triveligere enn en trøtt liten kar med lakenskrekk som bare oppfører seg som en engel i et smiskete forsøk på å ikke bli lagt for kvelden, haha 🙂

    12. marie: Hihi, takk for det 🙂 Følte at teksten trengte et litt søtt bilde når jeg først hadde “lurt” folk gjennom et helt innlegg 😉
      /Ha en fortsatt knall søndag og en super ny uke i morgen!

    13. Du er helt fantastisk!! Jeg ler og griner om hverandre. Ler fordi du er hysterisk i ordvalg og skrivemåte, og gråter litt fordi det er en så underliggende og vakker “mening” (finner ikke bedre ord) i det du skriver – en pappa som er dødsforelsket i ungen sin. Jeg og samboeren har begynt tankespillet rundt det å stifte familie, og jeg føler jeg ser framtiden i blant, når du skriver. Den humoristiske og litt sleivete tonen er akkurat lik min kjære, og om han blir halvparten så god far som du virker til å være skal jeg si meg fornøyd! Det er første gang jeg legger igjen en kommentar, og jeg kan ikke gjøre det uten å skryte av Mammahjerte. For jeg liker hennes tekster så utrolig godt – særlig det om treningsbagen (som jeg selvsagt leste høyt for samboeren, i håp om en aha-opplevelse av hans eget rot som er blitt en del av interiøret, tydeligvis) og skildringen hennes av at du gikk i søvne og styret rundt det. Her i huset er det jeg som tusler og snakker i søvne, og det var morsomt å lese en annens synspunkt. Også har jo vi damer stort sett rett- og bare det i seg selv er nok til å gi tommelen opp for Mammahjerte også 😉 Stå på, Peter! Nattehilsen fra studenten som enda ikke har snudd døgnet siden eksamensperioden FØR jul 😉 godt jeg er ung og fungerer bra på 4 timer søvn!

    14. Nå har jeg lagt til bloggen din på favoritt sider, for uansett så klikker jeg meg inn her mellom nyhetsslagene.
      Og du svikter aldri. Morsom lesning etter en morsom helg 🙂
      Jeg har sakt det før og sier det igjen, jeg skjønner ikke hvorfor du ikke er blant topp 3 altså!

    15. Hanne: Hurra! 😀 😀 Tuusen takk for det, Hanne! Grunnen til at jeg ikke er blant topp 3 er fordi jeg ikke er spesielt interessert i cake pops, jeg har ikke extensions, jeg har ingen sprettrumpe som kan avbildes, jeg ble født fri for trutmunn, jeg kan skille og/å, og jeg eier ingen chihuahua. Vurderer å gjøre noe med samtlige punkter, men inntil videre liker jeg heller og vaker rett under overflaten (som Marit Larsen). Men en vakker dag, hvem vet? 😉 Men tusen tusen takk for kommentaren, som herved har sikret en smashing start på en ny uke! 🙂
      /High five!

    16. Skjønte med en gang at det ikke var “jobben” du snakket om her og fikk et par grøss nedover ryggen på dine vegne da jeg et øyeblikk der trodde du snakket om “sjefen” i heimen… Ble plutselig veldig glad da jeg tenkte meg om litt til og skjønte at du selvfølgelig snakket om disse vidunderlige arvingene..

    17. Isabelle: Hei Isabelle! Shit pommes noisettes, det var litt av en kommentardebut! 😀 Tusen tusen hjertelig takk. Ja du, det er rart med det, men man blir helt tussete og forelsket i eget barn. Han er liksom så… ærlig. All respons er så direkte og innstendig, han tenker seg liksom ikke om to ganger, han bare gjør sin greie. Vanskelig å forklare, men det er tidlig på morgenen 😉 Hmmm, mulig jeg må bygge ut den forklaringen til et eget innlegg. Det vil tiden vise.

      For nå vil jeg bare si tusen takk for kommentaren og håper dere tar steget en dag når bøkene er lagt på hylla og du har kokt dine siste studentnudler 😉 Lover å hilse Mammahjerte og vet at hun kommer til å smile fra øre til øre for hilsenen 🙂 Usj, tror jeg må slippe henne til sjeldnere, før folk blir mer opptatt av hennes tekster enn mine, haha!
      Og ikke minst: Velkommen til en ny uke, du ivrige student! Btw: Så lenge du har døgnrytmen på plass til mai-ish, så burde det gå bra 😉
      /Høy fem fra en morgentrøtt herre som sitter på toget uten å ha fått kaffen sin

    18. Geriatriks: Hahaha, nei dæven, er du gal mann, jeg hadde aldri tørt å prate sånn til sjefen over alle sjefer 😉 Da hadde jeg måttet sove i garasjen frem til sommerferien 😉

    19. Første gang jeg kommenterer bloggen din, men nå måtte jeg bare.. Herregud og du skriver så godt.. Jeg ler så jeg skriker mange ganger,samt at mammahjerte mitt renner over av stolthet når jeg leser hvordan du skriver om lillegutt.. Jeg er enig i det meste, utenom at dere inntok nyttårsmiddagen i joggins.. Fyyy!!!
      Nyttårsaften er en festdag og skal feires selvom du er småbarnspappa.. Og da mener jeg ikke at dere voksne skal gå på fest.. lag litt fest hjemme… bare dere tre.. det er kjempekoselig.. Joggins kan du bruke ellers hver helg hele året.. Her kler vi småsuppene i kjoler og lager god mat og vi feirer 🙂 Tjohoo…
      Jeg har tvillingjenter på 7 år, så jeg kjenner meg igjen i mye av det du skriver… Jeg har prøvd i 7 år og få tilbake sjefsrollen, men…..glem det.. Her har vi to stk adm.direr som vet hva de vil.. hehe 🙂 Jeg er degradert til kantinemedarbeider, logistikksjef og sjafør og det siste året har jeg også fått tillegspost som lærer.. og jeg tror ikke fremtiden ser noe særlig lysende ut for forfremmelse 🙂 Men men, sånn er det bare..trives i “jobben” min jeg 🙂 Så jeg har ikke tenkt å få inn fagforeningen eller HMS ansvarlig.. Jeg får bli hvor jeg er og nyter hvert øyeblikk med mine to fantastiske skapninger på 7 år.. Ønkser deg en herlig dag videre, hilsen Trude

    20. Trudelutt: Halloisen! Tusen takk for kommentaren 🙂 Men hei du, la meg bare få presisere at vi hadde et vennepar på besøk på nyttårsaften og de ba innstendig om å ha dresscode joggebukse, grunnet to smårollinger og dårlig plass i bilen til finstasen 😉 Men frykt ikke, vi feiret vi, med full kalkunmiddag og det hele. Fun fact: 7,5 kilo kalkun er mye mer enn man trenger til fire voksne 😀

      Japp, gleder meg til tenårene, når jeg i tillegg til alle andre arbeidsoppgaver også blir tilsynsmann, politi, toller og verdens kjipeste olding 😀 😉
      /Have a smashing day!

    21. Skulle ønske jeg hadde lest dette innlegget i natt når man gjerne skulle hatt litt søvn, men måtte i stedet være våken med en liten utrøstelig prinsesse-sjef som har jeksler så store som russiske torpedoer som hamrer på døra. Tålmodighetsprøve deluxe, men det er jo sjefen som har det værst. Bare litt vanskelig og komme på innimellom. Gode lysglimt i hverdagen innleggene dine 🙂 🙂

    22. Haha! Fantastisk 🙂
      Trodde først det var en annen sjef! Han derre Plutten er en kjernekar altså!!! 🙂 Godt det bare var han du hadde snakket med 😉

    23. Må si meg enig der altså!!
      Han er en real kjernekar! Var jo så vidt innom dere idag og vi ble så og si bestevenner! 🙂 Skikkelig going! Også måtte jeg høre han si “pære”… Såååå innmarri søøt <3 🙂

    24. Live Sandnes: Haha, ja jeg hørte noe rykter om det 🙂 Utrolig trivelig at dere bondet såpass da 😀 Satser på å være hjemme neste gang og delta i kaffeslaberaset 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg