Julekos i sofakroken

/inneholder reklame for en kul kis

De sier at julen hører barna til, men selv om jeg har bikket 30 forbeholder jeg meg retten til å la jula sende meg 20 år tilbake i tid og leve som et bekymringsløst barn igjen. Det innebærer å plukke opp gamle fritidssysler som å ligge på sofaen, spise min egen vekt i klementiner og lese Donald. Og spise valnøtter. Jeg vet ikke hva det er med jula som gjør at man får så sinnssykt lyst på valnøtter, men noe er det.

 

 

Finnes det egentlig noe mer avslappende enn å synke ned i julesofaen og ligge rett ut på sofaen som en golden retriever og bare nyte lukten av julemat og røkelse? Eller vent… om jeg skulle satt sammen den ultimate julenytelsen, så måtte det være å ligge i badekaret med et rykende fersk Donaldblad i den ene klypa og en nystekt medisterkake på gaffel i den andre, mens Sølvguttene traller i bakgrunn, lukten av kongerøkelse fyller luften og snøkjerringene laver ned utenfor vinduet. Da snakker vi.

 

 

Som voksen mann så vet jeg å sette pris på en god bok. For øyeblikket leser jeg James Clavells “Shogun”, en murkloss av en sak på 1000 tettskrevne bibelsider. Grunnet livet som småbarnsfar, ser det ut til at jeg blir ferdig med boka en gang i løpet av 2016. Skal vi seee… *google google google* WHAT?! Jeg fant akkurat ut at det historiske eposet fra 1600-tallets Japan kun er den første boka i en serie av seks! Å helle måne, nå ble det plutselig et kappløp for å rekke gjennom bokserien før jeg går av med AFP.

Du vet når du leser en bok og tenker at det er så mange sider igjen at du egentlig bare har lyst til å gi opp, selv om du elsker den boka? I slike tilfeller er da man plukker opp Donald igjen. Så farvel føydale Japan og samuraier som hakker opp barbarer som om de skulle vært isbergsalat på en tacofredag, Og hello, du illsinte, halvnakne and som aldri klarer å holde på en jobb.

Donald skal ha massiv respekt for at han oppdrar nevøene som sine egne sønner, men på jobbfronten er han like ubrukelig som en svaksynt apekatt. I min absolutte favoritthistorie, Eggemysteriet, jobber han faktisk som, hold deg fast, fjerde assisterende vaktmester. Har noen lest Eggemysteriet forresten? Fortellingen der Donald finner en firkantet stein, som viser seg å være et firkantet egg fra Andesfjellene? Å herregud, jeg aner ikke hvor mange ganger jeg har lest den fortellingen, men den er helt magisk!

 

 

Nei dæven, jeg skulle jo egentlig bare skrive en hyggelig liten tekst om Donald jeg, men nå merker jeg plutselig en veldig sterk trang til å legge fra meg macen, hive meg i badekaret og fiske frem en bunke med Donaldblader. Fikk du også lyst til å plukke opp din gamle barndomshelt Donald, så sjekk ut dette: Superdeal på Årsabonnement + velkomstgave <– klikk der. Hmmm, det er forsåvidt også en genial(!!) gaveidé til en personen som har “alt”.

Men nei, nå får det være nok, på tide å hive klærne. Dette lukter røkelse, kvalitetstid og rosintær lang vei!

 

 

God kveld, folkens

/Vi bades!

23 kommentarer
    1. Hmmmm….ja, fikk plutselig lyst til å lese Donald nå. Må høre med mamma og pappa om det finnes noen blader fra barndommen. Som småbarnsmor blir det vel alt jeg får tid til å lese også. God jul 🙂

    2. Haha, det var da fælt som folk skulle lure på det da X-). Det er “Petes eye view” ;). Eller okei da, det kan vel være at jeg har fått en smooole hjelp her 🙂

    3. Eggmysteriet! Min ABSOLUTTE favoritt! Eg tenkjer framleis jamnleg på de firekanta eggene, og har til og med fortalt ungane om det. Alt var firekanta! Da eg får nokre år sidan såg at de hadde dyrka fram firekanta vannmelon (SÅ enkel å dele opp!) vart eg heilt i ekstase! Lenge leve Donald!! (og heldige deg som har badekar. Hos oss kan vi berre lese på do)

    4. Vil bare informere deg om denne videoen jeg har laget. Jeg ønsker å få dem ut blant så mange så mulig, da jeg håper den kan hjelpe mennesker som ikke har det så bra. Jeg har selv vært der, og forteller om dette i videoen. Er du langt nede selv, eller kjenner du noen som sliter, klikk på linken (den ligger i url-feltet, med andre ord: klikk på navnet mitt over her^ ). Alt jeg ønsker er å hjelpe noen. Omså det kun er én person føler jeg at jeg har lykkes.

    5. Ann: Hahaha! 😀 Fantastisk! 😀 Ja jeg vet, de japanske vannmelonene gir meg håp om at det finnes firkantede høns der ute og ukjente pygméstammer som drikker kaffe på Kaffistova 😀
      /En kjempehøy high five!

    6. Per: HVa?! Shit! Det er respekt! Lurer på hvor lang tid man ville brukt på å lese gjennom dem. Skal vi gjette på en måneds tid, hvis man leser hver eneste våkne time? DET er mye Donald det. Misunnelig 🙂

    7. Geriatriks: Ble aldri så förtjust i Fantonald faktisk. Super-Langbein derimot. Man hadde liksom sine favoritter i det universet der. Fetter Anton? Meh. Rotor McKvakk? Oh yes! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg