Tid for julekort

/inneholder reklame

Det er jo samme gamle tralten hvert eneste år det. “La oss starte tidlig med julekortet i år” sier vi. Jaaaada, det skal vi gjøre. Har så god tid atte! Så plutselig står man der…

Å ja, så fristen for å rekke å sende ut julekort med posten går ut om noen dager? Jammen jammen, vi har jo ikke rukket, også har vi jo ikke, og hvem skal og hvor skal og hva skal. Så blir det et sabla mas, der far ender med å si “La oss bare droppe det og sende ut et gammelt passbilde eller noe. Folk bryr seg jo ikke uansett, men henger opp kortet kun fordi de er livredde for at vi skal komme på besøk og ta dem på fersk gjerning når de bruker kortet vårt til å fyre i peisen”.

Men neida, mor skal ha sitt, så da blir det å piske sammen noen artige juleeffekter og knipse som en uskolert Per Heimly og håpe at ett av de ørten bildene blir brukbart. Jeg mener, hvor vanskelig kan det være? Det viste seg raskt at å få et brukbart knips av plutten med en nisselue på nøtta, var like lett som å ta et sylskarpt bilde av en jaktende gepard i fullt firsprang. Sånn atte… joda, her er noen høydepunkter.

 

Muttern var ikke klar

 

Fattern var ikke klar

 

Plutten var ikke klar, Teo var litt for klar

Den kule julesekken er levert av min gode venn Martin og hans arbeidsomme julealver. Har du også lyst på en personlig julesekk til å fylle barnas julegaver i? Sjekk ut Julestrømpa

  • Alle julesekkene er trykket lokalt i Julestrømpas lille juleverksted i Norge.
  • Du velger fritt hvilket navn som skal stå på sekken.
  • Stor plass til mange gaver!
  • Martin og alvene lager også råtøffe julestrømper.
  • Bestillingsfrist 15. desember. 

 

 

Lykke til med julekortene, godtfolk 🙂

31 kommentarer
    1. Hehe… og detta med kun 1unge… 😛
      Tenk deg 3 😛 hehe… i alder 3,5år og 1år.
      Men gikk te slutt og var ferdig for 2uker side.

    2. I fjor var julekort enkelt, mini var sånn cirka 4-6 uker gammel, i år var det hakket verre siden han nekter å ha noe på hodet i det hele tatt. Vanlig lue er vanskelig nok om ikke vi skal komme dragende med noe langt rødt noe med en dusk i enden som skal dras over hodet, mens mamma og pappa skal knipse bilder som er flatterende nok til å sendes til hele forbanna slekta. Vår løsning ble 1 års bildene fra fotografen på julekort, som ble laget og bestilt på internettet 🙂
      Julestrømper med navn bestilles asap! 🙂

    3. Her brukte vi bilder fra fotografen som vi tok for 10 mnd siden, orker ikke styret med å style opp til ‘shoot.. Hu (1,5) gidder jo ikke høre på oss ellers 😉
      btw: Har lest “Juleost” på sekken tre ganger før jeg endelig leste “julepost”… trøtt.no

    4. Poden på 1 år fikk på seg blå drakt med stjerner og fikk leke med en svær skål med klementiner. Etterpå lagde jeg et julekort som det gikk an å ha mange bilder på. Så da ble det en fin collage med guttungen i fri dressur. Er fornøyd jeg:-)

    5. Søster Cecilie: Haha! Godt å høre at det finnes flere som må vurdere noen raske nødløsninger 😛
      Kult å høre at strømper bestilles! Har en egen til Plutten fra i fjor 😉

    6. Frank Bjørdal: Innafor. Skjønner ikke helt når det ble et krav at alle må lage egne julekort, men merker at det nok ikke nødvendigvis dukker opp nytt kort hvert år fra dette holdet 😉 Men digg når det først er i boks også da. Damn you, amerikanske juletradisjon!

    7. Anette: Haha! 😀 Men for all del, du skal ikke undervurdere en stor sekk med juleost også 😛

      Neste år blir det å prøve å snike inn en nisselue på bilder fra og med januar, så bruker vi bare det første som blir røddig 😛

    8. lene: Det hørtes ut som en knallidé, Lene! Problemet her var bare at vi prøvde samme triks, men klementinbåtene ble stappet i munnen i slik en voldsom fart at plutten bare så ut som en hamster som hadde lagret en hel ukes reserve i kjakene 😀

    9. Familieglimt: Ser det er flere som har gått for den… hmm, noe sier meg at dette er et tips som bygger på erfaring og “klok av skade”-mentalitet 😀

    10. Første julen med barn. Har ei frøken på snart 4 mnd. Sikkert derfor jeg er litt ivrig i år;) Kortene med bilde av avkom og bikkja er ferdig skrevet. Syntes det var litt vel tidlig å sende de forrige uke, så de ligger her og venter på å bli sendt.

    11. Er så stolt i år! For første gang har vi klart å ta bilder hos fotograf i september, bestilt julekort i november og sendt de ut i desem… Nei, forresten. Vi har glemt å sende de! Får håpe det blir julekort i år og ikke nyttårskort som tidligere år!!! 😉

    12. Alltid like moro å lese bloggen din selv om mine unger er voksne nå. Jul blir det okke som, julekort eller ikke 🙂

    13. Søte snille pappahjerte, vet ikke hvem andre jeg skal spørre enn deg..
      Jeg er en jente på 20 år, (vel og merke student) .. Som har en veldig sjarmerende og søt kjæreste jeg gjerne vil gi noe fint i disse juletider. Pga budsjett har jeg bestemt meg for å gi han en goodiebag..
      Mitt spørsmål er da som følger;
      Er det teit og gi han en goodiebag? Og hva kan jeg fylle den med?!..

    14. Hun som er dårlig med gaver: Jeg synes det høres ut som en kjempeidé! Det viktigste er jo at du gir med hjertet, ikke med lommeboka 🙂 Siden han er kjæresten din, så kjenner han jo godt til den økonomiske ståa. I julekalenderen på jobben har vi en maksgrense på 20 kroner og først tenkte jeg at det bare blir tull og fjas av sånt, men det er utrolig hva man kan få til på stramt budsjett 🙂 Men hva skal du fylle goodiebagen med…? Tja, hva med gode boksere av et litt billigere merke enn Björn Borg, slik som f.eks Pierre Robert? Og du, jeg har faktisk blitt helt forelsket i en grå sweatshirt fra HM med motiv av Muhammed Ali, som jeg kjøpte for typ 2-300 kroner, kan det være et gavetips? Den gensern er helt rå! 🙂

    15. Liv: Takk for det, Liv 🙂 Voksne barn eller småttiser har vel ingenting å si, bare fint at noen med voksne barn kan komme med korrigeringer om jeg gjør feil oppigjennom 😉

    16. Yngvild: Teo kommer fra et av kullene til redaktøren i “Cavalieren”. Han ble kjøpt av frøkna for 6 år siden for å holde henne med selskap, så jeg er bare stefar til gutten 😉 hihi. Ja en nydelig rase, bare så utrolig trist at de har blitt avlet halvt i stykker. Han ligger og snorker ved siden av meg på sofaen nå <3

    17. 😀 tusen takk for tips! Jeg skal nå rusle meg bortover til HM for å titte! Det blir nok en suksess da jeg har inntrykk av at dere er litt like i klesveien!
      Juleklem

    18. Hun som nå har fått hjelp til : Stilig! Gleder meg til å høre om det ble jekkpott 😛 Evt. har Jack & Jones mye coolt til en ok pris for tiden 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg