Fødselsforberedende kurs for gutta

Kjære vordende far, jeg vet hvordan du har det. Jeg har vært der selv. Jeg har også blitt dratt motvillig etter halen inn i en sal full av sprekkeferdige damer. Jeg har også sittet der i mange timer og fryktet for min mentale helse mens jeg har blitt pepret med informasjon om ting som jeg helst aldri skulle hørt om. (Vil du lese hele historien om min erfaring? Klikk her)

Det er jo ingen som tar hensyn til oss menn på sånne kurs. Er du klar over hvor drøyt det er for mannehjernen å bli fortalt om slimproppen for første gang? Om hvordan bekkenet utvider seg og kvinnekroppen tilpasser seg? Det er kanskje helt naturlig for dere, men for oss så er det som en nådeløs naturdokumentar som vi helst skulle satt på pause.

Men frykt ikke, for endelig finnes det et fødselsforberedende kurs som du faktisk kan glede deg litt til. Ja jeg vet at det høres like usannsynlig ut som en langsint gullfisk, men det stemmer faktisk. Grunnen er enkel. Kurset kommer til å inneholde et helt spesielt innslag, en sjelden x-faktor som aldri før har blitt benyttet i foredragssammenheng:

Meg!


Oh yes, det stemmer: Jeg kommer til å stille opp på kurset for å lose dere gutta gjennom det hele. Om hva dere har i vente, både i tiden som kommer med en sprenggravid kone som bare kommer til å bli vanskeligere og vanskeligere å forstå, om hva du bør og ikke bør gjøre på sykehuset og selvfølgelig tiden etter sykehuset, også kjent som “Hjelp, jeg har blitt far”-fasen. Jeg vil være der for å holde deg i hånda når ufiltrerte jordmødre legger i vei om ting som får ørene dine til å vrenge seg. Slik som mellomkjøttsmassasje og tidligere nevnte slimpropp. Ikke google det forresten.

Bonuspoeng lvl 9000

Og du, her har du forresten tidenes mulighet til å score bonuspoeng (også kjent som wife creds) i bøtter og spann! Kurset er nemlig lagt opp som en weekend-pakke med hotellovernatting og det hele. Det hele finner sted 25.-26. januar i Oslo. Bestill plass til deg og din verpesjuke frøken før hun rekker å mase på deg, så er du sikret nok poeng til å få med deg alle sendingene fra OL i Sotsji OG elgjakta til høsten.

Sjekk ut kurspakka og heng deg på! Hadde vært utrolig kult å møtt noen av mine lesere i RL (som kidsa sier. Real life altså).

P.S. Vet du ikke hva mellomkjøtt er for noe rart? La oss bare forsiktig si at du ikke finner svaret på matprat.no.

/Sees på kurs

12 kommentarer
    1. Dette er jo helt genialt! Jeg er ikke gravid, men forhåpentligvis blir jeg det om ikke lenge! Så jeg håper virkelig at du skal gjenta dette 😀 mannen min trenger virkelig din hjelp, han er livredd for alt som har med fødsel å gjøre og holder for øynene om det er noe om fødsel på TV 😛 tror han ble traumatisert på ungdomsskolen da de fikk se noen bilder, hehe.. Så jeg er redd jeg ikke skal få han med meg på fødselsforberedende kurs eller fødestuen når den tid kommer. Men endelig er redningen her; DEG 😀 Supert at du stiller opp! 😉

    2. smil: Haha, der kan du se! Godt å vite at man kan værra til hjelp 😉 Men altså, mannen din høres egentlig ut som en helt vanlig gjennomsnittsmann. Tror ingen menn ser frivillig på fødsels-TV, selv ikke at man har vært gjennom et kurs eller to 😉

      Rop ut hvis/når dere blir gravide, så kanskje vi får til no kursgreier 🙂 Og du, bare be mannen din sende meg en mail hvis det blir for ille, så skal jeg berolige ham og stryke ham med velvalgte ord 😉

    3. Hehe, godt å høre at mannen min er som en vanlig gjennomsnittsmann.. men de fleste gjennomsnittsmenn blir jo med inn på fødestuen? Min mann sier han skal på kino eller noe helt annet så han slipper tenke på hva som skjer. Jeg synes han er feig, men gidder ikke ta den kampen nå 😛
      Du hører nok fra meg/oss når det blir noe, skal tvinge han inn her med en gang 😉

    4. Smil: Du, ikke tenk på det. Når tiden kommer, så blir han nok med. Vi menn er kloke nok til å ikke kødde med en sprenggravid kjæreste. Vi vet jo utmerket godt at det fort kan bli bjelleklang med skotupp hvis vi ikke gjør som vi blir fortalt 😉

      Vi høsh vøtt 🙂

    5. Fy fader. Jeg trodde jeg var ferdig med å få barn. Men nå ble jeg brått usikker. Dette må jo oppleves! Tar mye heller en weekend med mannen og pappahjerte på fødselskurs enn et standupshow på byen og en lunken øl.

    6. Jona (Mammalivet i Berlin): Hahaha! 😀 Den kjøper jeg! 😀 Og ja, jeg synes det er en knallgod idé. London er bare full av kjipe fastfood-sjapper og gamle musikaler. Dette er en once-in-a-lifetime-mulighet 😉 😛 Hadde vært råkult om du dukket opp, men skjønner at det kanskje er 3 fødsler for sent 😉

    7. Et fødselsforberedende kurs med en som synes det er for drøyt for mannehjernen å høre om slimproppen? Gudbedre -sier vi – og legger til: Styr unna!

    8. Samfunnsredaksjonen: En kommentar av noen som ikke ser humoren i et blogginnlegg? Gud bedre, sier jeg. Styr gjerne unna.

      Tror det blir veldig vanskelig å følge denne bloggen hvis man ikke klarer å ta tingene jeg skriver med en klype salt, og hvis du ikke ser muligheten for at det muligens er litt overraskende for en mann å høre om hele denne slimpropp-businessen for første gang, ja nei da er det nok like greit at våre veier skilles her.
      /adjø

    9. Hei 🙂
      Fantastisk blogg du har her, mye som kan være kjekt for samboeren min ser jeg. Han sier han savner mer fokus for fedre rundt graviditet.
      Har da et spm, er det planer om å holde flere kurs? Er 14 uker og hadde vært gøy å tatt med han på sånn type kurs dere kjører ettervært 😀
      Keep up the good work 😉

    10. Lille trille: Heisann og beklager sent svar, kommentar lå til godkjenning av en eller annen grunn. Jepp, jeg planlegger i hvert fall å delta på mange fødselsforberedende kurs i fremtiden, så kanskje jeg dukker opp på en helsestasjon i nærheten av deg en gang 😉 Men inntil videre har jeg dessverre ingen konkrete planer om nytt kurs.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg