Pappaperm – forventninger møter virkelighet

Som tidligere skrevet, så skulle pappapermen bli en tid for avslapning og ettertanke. Det skulle bli fokusert kvalitetstid og trilleturer i solen med all tid i verden.

3 uker uti pappapermen innser jeg at jeg har blitt en personlig tjener. Jeg flyr mellom kjøkkenet og lekematta som en strikkball og når minstemann endelig logger av for kvelden, så gjør far det samme. Og dette er med både far og mor i hus! Dette har fått meg til å tenke: Hvordan gjør de det, disse alenemødrene/-fedrene? Hvordan klarer man i det hele tatt å ha flere enn ett barn? Og en annen ting: Jeg har alltid sett ned på “stay at home moms” når jeg ser dette som yrkestittel på amerikanske tv-serier. “Jo da, det er en jobb å være hjemme, men… kom igjen, det er ikke en eeeekte jobb” og tenkt at de foreldre som holder seg hjemme etter de får barn, fremfor å vende tilbake til kontoret som alle andre, burde gå med hodet litt senket. Men så innser man, som så mange ganger før, at litt perspektiv er alt man trenger. Nå synes jeg helt på alvor at folk som tar det yrkesvalget burde tjene det dobbelte av kanelbollespisende, kaffedrikkende toppledere med excel på hjernen og ukjent antall millioner på bok.

Men nok om det. En tur til Larvik har det blitt og da la jeg igjen bloggen hjemme en ukes tid, slik at man får litt kvalitetstid og ikke må sitte og knatre på tastaturet mens man nyter et glass rødt og svigermors svinestek. Hva annet har vi gjort siden sist, sier du? Her, ta et knippe med fargebilder og nyt essensen av et par ukers pappaperm i korte trekk.

 

Flere av disse bildene finner du også på min Instagram-profil.

Følg @pappahjerte for din dose med visuell herlighet 😉

/high five

15 kommentarer
    1. Takk for titten 🙂 Koselig å høre at hjemmemødre er helt ok 🙂 Lett gjenkjennelige bilder! Hilsen mormorhjerte som var hjemme I 15 år, med tre barn og noen barn jeg var dagmamma for. Skjønner jo hvorfor kroppen er så vond…. Men, har aldri angra på det ?.

    2. Åh herlighet. You had it coming kompis. Sorry, men jeg måtte le litt, for det er så mange fedre som går i den fella. -Joda, de skal få gjort så innmari mye kult. Henge med kompiser, fikse opp kjellerboden. Male huset kanskje?
      Så ender de opp med å sitte på sofaen i skitten t-skjorte og boxer hele dagen og se på Disney med mini og spise skiver med leverpostei. <3
      Glad for at du er tilbake på bloggen! 😉

    3. Vet akkurat hvordan det er, har en slags pappaperm selv, fri fra skolen, men må skrive en bachelor og lese til eksamen.. Tenkte det skulle gå greit, har mye “fri” 😉 meeeeen den fritiden vet jeg ikke helt hvor har blitt av, dårlig tid til innlevering nå også :p

    4. Hei, og velkommen til virkeligheten.

      Jeg endte opp med å være alenefar noen år. Og det bød på både gleder og utfordringer. Selv om bleiestadiet var et tilbakelagt stadie the det skjedde. Likevel var jeg tilstede også the bleier var et tema, og tok min del av det. Og fikk derfor med meg en del av de erfaringene du gjør deg nå.

      Det er lett å sette merkelapp på mødre som går hjemme og bare koser seg, mens ungene smiler rene og pene og hun selv har middagen på bordet til rett tid og med finesse. Det er også lett å sette merkelapp på slitne kjerringer med uformelige joggebukser og snørrete unger og sjelden annet enn papp-pizza på bordet og fett I håret. Men virkeligheten er nok for de fleste verken det ene eller det andre, vil jeg påstå. Hverdager har mange sider.

      Artig med en pappablogg.:)

      Bjørn

    5. Ha ha, kos deg videre i pappaperm. Nå kan du ta med kidden på fotografering, for du har vunnet noe inne hos meg. Send meg en mail:)

    6. Hør hør! Man får litt annet perspektiv på ting, når man får førstehåndserfaring ja 😉

      En kopp kaffe når ungen sover midt på dagen, smaker ca. 19 ganger bedre enn den fjerde kaffen i løpet av en vanlig arbeidsdag 😛

    7. Ouch, DET hørtes ut som en god plan, som plutselig ikke var så frøktelig god likevel. Blir nok bare pent nødt til å legge tv-seriene på hylla noen måneder 😉 LYkke til, mate!

    8. Jeg er så enig med deg; de som velger å være hjemme med barn burde absolutt blitt godt lønnet for det! Jeg elsker å være sammen med barnet mitt, men jammen er det godt å kunne gå på jobb også!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg