Jeg har blitt dronenerd 🤓

Denne påsken har jeg kjøpt meg drone, og nå er jeg seriøst helt forelsket.

Tidligere har jeg bare prøvd sånne billige tulledroner som er umulige å styre og knekker så fort du ser på dem, men etter at jeg nå har investert i en langt dyrere kvalitetsdrone, er jeg både frelst og forelsket.

For moderne droner er seriøst magiske!

Jeg skjønner ikke at noe som ikke er stort større enn en pakke med pølser, kan fly i 70 kilometer i timen, filme i krystallklar 4K og være så enkel å fly at selv en sliten ape kunne klart det.

Så fremover kommer jeg til å bruke enhver anledning til å snike meg unna for å filme litt. Hente posten? Gå ut med søpla? Sånt kan brått ta en times tid 🤓✌️

Nyforelsket som jeg er, kunne jeg skrevet side opp og side ned om dronenes fortryllende fortreffelighet, men vi nøyer oss heller med en verdenspremiere på min aller første dronefilm.

Videoen består av noen klipp fra påskehelgen vår i Grebbestad, og selv om det ikke var mye jeg fikk filmet på mine første prøveturer med dronen, ble det noen fine godbiter likevel, og bare TENK så gøy det vil bli på sikt! Jeg gleder meg allerede 😍

Se video her:

 

/ Drona til ❤️

11 kommentarer
    1. Åh så deilig. Rolig og nydelig vær – akkurat slik påsken har vært hos oss på andre siden av grensen også…

    2. Hey – litt av en quiz man må mestre for å legge inn en koselig kommentar her – nå prøver jeg for femte gang… Prøvde å si at dette var jammen flott…

      1. Haha, er det det? Nei nei, ikke bra. Sånn skal det jo ikke være. Legger inn helt åpent kommentarfelt igjen, så satser vi på at det går bra. Måtte ha forhåndsgodkjenning på kommentarer en stund pga mye spam 🙂

    3. Hei Peter. Gratulerer med ny drone, min mann har maken og vi er kjempefornøyde! Men, én ting jeg lurer på i denne forbindelse. Har du husket å sette deg inn i reglene som gjelder for både flyving og filming med drone? Dessverre så er det alt for få som gjør det, noe som går ut over både sikkerhet og personvern. Håper du, som en såpass offentlig person, kanskje kan være med på å sette fokus på at det er ganske mange “sjekkpunkter” og småting man må ha fokus på når man skal fly drone. Vet altså ikke om du har satt deg noe inn i dette, men i fall du ikke er klar over at det i det hele tatt er regler å sette seg inn i, så velger jeg å kommentere.

      Ha en fin dag og kos deg med drona fremover! Mye gøy familiekos man kan dokumentere med drona med i sekken.

      1. Heisann sveisann, Marie!
        Fint at du spør! Jeg har faktisk tenkt til å ta både nettkurs og avlegge eksamen for droneoperatører, slik at jeg ikke går i fella. Tenker også å bruke dronen til noen kommersielle filmer hvis jeg får mulighet, og da er det som jeg har forstått obligatorisk å ha drone-lappen, så den tenker jeg å gå i gang med med det samme 😊👍

        1. Så bra! Kanskje til og med kline til med et innlegg eller to om dette sånn at de “mindre opplyste” også kan opplyses? 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg