Matpakke med superkrefter

Reklame | Polarbrød

Med dette i sekken går skoledagen som en lek!

Sommerferien er på hell og om ikke lenge ringer klokka inn til skolehøst. Da er det greit å tenke litt over hva man legger i matpakken til barna. For skoledagen kan være lang og krevende, og barna trenger skikkelig påfyll om de skal klare å henge med hele veien.

For næring gir læring og sunn mat med gode næringsstoffer er kroppens viktigste drivstoff på tøffe dager som krever både konsentrasjon og energi.

Mange tenker at de må friste med søte pålegg, kjeks og kaker for å få barna til å spise, men matpakken trenger ikke være usunn for å være fristende. Godt pålegg på godt brød, frukt, nøtter, bær og grønnsaker – det er skikkelig revemat!

Med litt variasjon blir en helt vanlig matpakke både sunn og spennende. Og det krever ikke mye jobb!

  • Bruk variert pålegg på godt brød
  • Kutt opp noen grønnsaker
  • Kutt opp litt frukt
  • Kanskje noen nøtter?
  • Kanskje noen bær?

Husk at barn er som voksne: Vi spiser med øynene. Er matpakken grå og trist som en polsk regnbue kan den fort bli liggende igjen i sekken, men med litt farger, variasjon og liv kan selv en vanlig matpakke bli både sunn og spennende.

Vi har funnet ut at Polarbrød passer perfekt i barnas matpakker. Brødtypene Flerkorn og Havre har høyt innhold av fullkorn, tikker inn på øvre del av grovhetsskalaen og smaker helt utsøkt!

Med godt pålegg og litt fristende tilbehør, setter man raskt sammen et lite festmåltid.

Tips! Oppbevar Polarbrød i fryseren og lag matpakken mens brødene fortsatt er frosne, så tiner de i matpakken og er maksimalt ferske og fristende rundt lunsjtider. Genialt!

Polarbrød bakes uten konserveringsmidler og finnes i mange ulike varianter, fra fint til grovt. I matpakken, som pizzabunn, på bålet, på hamburgeren, som toast, til salat og mye mer – Polarbrød kan brukes til alt.

* Polarbrød finnes i alle dagligvarebutikker.

16 kommentarer
      1. Hmmm, nei det vet jeg ikke dessverre. Har vært mange endringer i blogg.no-systemet de siste årene med Nettavisen og Egmont og hele pakka, så er nok noe der 😊

      1. Det finnes mange ulike varianter av Polarbrød, noen søtere enn andre. Flerkorn som jeg skriver om her inneholder 3,8 g sukkerarter pr 100 g. Det er helt innafor i min bok, spesielt med 6,1 g fiber og 9,8 g protein attåt 🙂

    1. Hm, oppbevar de i fryseren sier du? Men jeg opplever at de er tint fra fryst tilstand når jeg kjøper de og jeg har lært at fryste ting som er tint ikke skal fryses igjen. Hva sier leverandøren om det? Det går for så vidt mengder polar brød her, så bare lurer, sånn egentlig 😊

      1. Jeg gjør det, ja. Vet ikke hva som er regelen, men det funker helt supert her, så jeg kjører på det 😄 Polarbrød har ikke reagert på at jeg skriver det, så da er det sikkert innafor. De store posene, slik som Havre, inneholder såpass mange brød at jeg ikke hadde rukket å spise dem før de ble tørre og kjipe hvis alle skulle ligge fremme, så jeg har dem i fryseren og gir dem enten litt tid på benken til å tine eller 20 sek i mikroen, så er de myke og ferske som nybakt. Lifehack 😄

      2. Syns det er sært at folk ikke tør prøve sånne simple ting.

        Samme som at man ikke skal varme mat i mikroen 2 ganger.

        Jeg har enda ikke dødd 😛 Sunn fornuft, øynene og luktesansen hjelper deg på god vei 🙂

        PS! Man kan uansett spørre i alle butikker om man kan kjøpe polarbrødene fryst. Det er bare ikke lov for butikker å putte de i en frysedisk for salg.

        1. Haha, enighet 😄
          Jeg har aldri tenkt over at dette skulle være noe problem og som Polarbrød-ambassadør har jeg spist mye(!) Polarbrød, hehe. Det hjelper selvfølgelig å kjøpe dem ferske, men de siste brødene jeg fikk tak i før dette samarbeidet gikk ut på dato samme dag. La dem i fryseren på kvelden og når jeg tiner dem opp nå = perfecto 😁

          1. Jeg bruker å spørre de ansatte på butikken om jeg kan få polarbrød rett i fra fryseren. Så slipper man å fryse dem etter dem har vært tint.

      3. Jeg har de rett i fryseren når jeg kommer hjem. Kjøper i Sverige så er vel litt tid før de kommer i fryseren. Supre og ta opp. Rett i brødristeren om det er til frokost og frossende i matpakka om det er til lunsj. Vår favoritt er perlan fullkorn.

    2. “Matpakken grå og trist som en Polsk regnbue “?Hva er dette?Har du sett regnbuen i Polen?Jeg kommer fra Polen og kan forsikre deg at vi har meget fine regnbuer.

      1. Haha! Sorry, det er en referanse til en gammel vitsetegning fra Wulfmorgenthaler 😂 Søk på “Wumo polsk regnbue” på google 😄 (Har for øvrig vært i Polen bare én gang, men det var helt fantastisk fint og har kjempelyst til å reise tilbake 👍)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg