6-åring lærer pappa lifehack!

Bretting av klær kommer aldri til å bli det samme igjen!

For i dag sto jeg og brettet klær. I stua. Og klagde. Ja, for å brette klær er det absolutt kjedeligste jeg vet.

Jeg ville heller sett en lat skilpadde krysse Norge på langs enn å brette klær.

Og i min utrøstelige kjedsommelighet, kan jeg muligens ha liret av meg noen gloser om akkurat hvor gudsjammerlig kjedelig og tidkrevende jeg synes det var. For plutselig hørte jeg fra TV-stua:

– “Men pappa, 5 minute crafts!”

Jeg skjønte selvfølgelig ingenting, men brått kom 6-åringen løpende. Og han forklarte meg at han har sett en del videoer på youtube i det siste med noen som kaller seg” 5 minute crafts“.

De lager videoer med smarte tips og triks, i typisk DIY-stil (Do it yourself). Du vet, videoer av typen “Slik lager du eget leke-slim” eller “30 måter å lage julepynt av gamle brusflasker”

Og et av disse triksene måtte jeg visst få med meg. Så vi bladde i loggen og der, som sendte fra oven på englevinger, fant vi det geniale brettetrikset!

Kutt ut fire pappskiver, teip dem sammen og BLÆM – du har en klesbretter!

Det måtte vi selvfølgelig prøve, og situasjonen tatt i betraktning, var jeg ikke vond å be 😉

Og vet du hva? Det fungerte!!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Flaks at vi har en haug med tomme pappesker stående da!
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

Min lille Lifehacker synes jo selvfølgelig det var kjempemoro at trikset faktisk fungerte og ansatte seg selv som skjortebretter på flekken, så fra nå av kommer brettingen til å gå som en lek 🙂

Takk skarru ha, O ukjente livredder på nettet :-*

–> Se videoen til 5 minute crafs her (trikset kommer etter 1min 46 sek)

/ Ikke alt barna ser på ipaden er visst ubrukelig tull 😀

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg