Kjære svigerfar, se på meg nå

Her jeg sitter.

På flyplassen.

4 timer før tiden.

For jeg vet at du liker å være tidlig ute. Jeg er aldri tidlig ute. Alltid i siste sekund. Om jeg kan sitte og bite negler i bilen og være livredd for å komme for sent, så gjør jeg gjerne det.

Ankommer alltid i grevens tid. Gjerne idet dørene har begynt å lukke seg på toget. Da kommer jeg løpende. Heseblesende. Svett og stressa.

Da har du allerede stått på perrongen et kvarters tid. I ro og mak. Alltid tidlig ute, på din svigerfars rute.

Men i dag prøvde jeg noe nytt.

Med mange timer igjen på klokka, hoppet jeg på flybussen og dro til flyplassen. En halv dag for tidlig. Ankom i ro og mak. Ikke stresset, ikke svett. Gjennom sikkerhetskontrollen med et smil.

Fant meg en komfortabel stol og bestilte litt mat. Beina høyt. Rolig jazz på anlegget. Sjekker klokka. 4 timer til boarding.

Til vanlig blir jeg kjempestresset av å være tidlig ute. Orker ikke tanken på å ha tid til overs.

Kaster meg heller rundt i siste liten og ankommer i siste mulige splittsekund med puls på 240.

Men her jeg sitter og ser ut på fly som tar av og fly som lander, slurper på min kaffe, hører på rolig jazz og nyter livet i lange drag…

…så skjønner jeg greia.

/ Livet blir bedre når man er ute i så god tid at man til og med kan nyte jazz x-)

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg