Første helg i nytt hus

Endelig er vi på plass!

Alt står på hodet og alt er bare kaos, men vi er her. For etter en kaotisk flytteuke med massiv flyttehjelp, begynner det endelig å ligne på noe.

Enda er det et kaotisk virrvarr av eske på ekse med ting, skuffer og kommoder fra gulv til tak, men det kommer seg. Hvor i all verden kommer alle disse tingene fra?!

Vi har altså så mange ting, at jeg for lengst har mistet troen på at vi noensinne blir helt ferdig. Men på fredag fikk vi i hvert fall endelig flyttet inn i vårt nye hus. Det er ikke sånn at det på mirakuløst vis har blitt rent og ryddig her altså, man må klatre over rot og kaos for å komme seg fra ett rom til et annet. Og nåde den som går ned i den overfylte kjellerstua uten sherpa og lavinehund.

Men det kommer seg. Uten fantastisk hjelp fra gode venner og familie, ville det dog vært helt umulig. Da kunne vi bare satt opp en sperretape og stengt av området, for uten den utrolige hjelpen vi har fått denne uken, hadde vi vært sjanseløse. Så tuuusen takk til Mamma, Pappa, Svigermor, Svigerfar, Tante Tess, Onkel Steffen, Trond Erik, Øyvind og alle som har hjulpet oss.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Lettere forvirret hund x-)
 

Jeg skal innrømme at jeg faktisk begynte å miste troen underveis, men nå bor vi her. Tror jeg. Jeg klarer ikke helt å innse det selv, men 97% av eiendelene våre har kommet seg over og i morgen våkner vi til en ny uke i et helt nytt hus. Og det er bare så fantastisk.

For nå gleder vi oss til å komme i gang med vårt nye liv. Flytteprosessen har vært lang og seiglivet, og nesten uten ende, så nå skal det bli fantastisk fint å endelig kunne begynne å se fremover igjen. Glede seg til å virkelig sette barndomshjemmet. Fyre i peisen, tenne på lys, spille musikk, lage middag, spise frokost, se på film, spise popcorn, drikke sjokolademelk, lese bøker, leke, le og leve. Det skal bli så fantastisk 🙂

Må bare rydde litt først 😉

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

/ God ny uke, godtfolk! 🙂

7 kommentarer
    1. …og det er nå det er viktig å ikke bli motløs over alt som skal gjøres, men ta en ting av gangen😅 #prøvdogerfart

    2. Gratulerer! Et lite tips fra meg til deg: La esken med julepynt stå en plass dere begge vet. Det er ikke lenge til den skal frem uansett 😉

    3. Takk, jeg er veldig der for tiden. For hver ting man gjør, føles det som at 5 nye ting dukker opp. Men det går vel fremover, det må jo gjøre det. Føles bare ikke sånn 😉

    4. Hei , Grattis med nytt hus 🤗🏡 Kan jeg bry deg med et spørsmål ? Jeg skal kanskje flytte til Larvik og så lurer jeg på om det er lett å bli kjent med disse vestfoldingene ? Har bodd i Oslo i 40 år …. Nytt er skummelt, si. Klem fra Line 🙈🤣

    5. Hallois Line!
      Vet du, de er faktisk ganske enkle å ha med å gjøre her nede. Atmosfæren i Larvik er luuuun og god, ikke så stressa og kald som Oslo. Jeg følte meg i hvert fall umiddelbart hjemme her nede. Har fått flere gode venner og en ganske stor omgangskrets her nede, så jeg kan ikke klage 😀

      Men skjønner hva du mener med at det er skummelt. Men siden du som meg har flyttet fra Oslo og ned hit, kan jeg glede deg med at du har mye godt i vente. Et folk med senkede skuldre og et sånt lunt og koselig drag over seg. Bare å glede seg.

      P.S. Når Larvikinger sier “mellom” så mener de gjennom, som i “Lese mellom ei bok” 😉 haha!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg