A4-livet er fint det

Blant kokosnøtter på en øde øy i Stillehavet. I fjellene rundt Machu Picchu. På et surfebrett på en bølge på et sted ingen vet om. Der venter drømmen. Nye horisonter og eventyr, oppdage verden uten begrensning.

Aldri A4, den store frykten. Ingen regninger, lekser eller sjefer som maser – bare drømmer og eventyr. Det må da være lykken.

Har jeg alltid tenkt.

Da jeg var yngre.

Spol frem til 2018.

I helgen har vi spist mormors utsøkte kjøttkaker, vi har vært på håndballcup, på kino, hos oldemor og funnet på mye moro med gode venner.

Og fredag kveld lå frua og jeg i hvert vårt hjørne av sofaen og så på Idol.

Nå er det mandag. Denne uken blir mye det samme som forrige uke. Oppussing og jobb på de voksne, trening og lek på barna. Skru ned trampolina, betale regninger, lage middag, lese bok, sove, jobbe, leke og sove igjen.

Og vet du.. Det er helt fantastisk det. Det forutsigbare A4-livet man gjerne frykter som ung. Når man tenker at bare drømmerne lever livet. Men rutinelivet, trygt og godt som det er, er veldig undervurdert.

Selvfølgelig er det sikkert kos å leve blant aper og bananer i jungelen, men du skal ikke kimse av å sitte med kaffekoppen i hånda og se på din eldste sønn spille håndball heller. Det er kos i hverdagen. Så er det mandag igjen og alle går hvert til sitt. Skole, jobb og barnehage, alle har hver sin jobb.

Jobb. Typisk et ord man frykter. Men jobb gir goder og jobb gir fri. Etter skolen og lekser, da er det fri. Hadde man hatt fri hele tiden, hadde ikke fri vært noe gøy. Tror jeg.

Her jeg sitter, klar for en ny uke med A4-liv. Og jeg gleder meg.

edf
P.S. Til dette innlegget går jeg for bare dette ene bildet av mormors kjøttkaker, for ingenting er mer A4 enn kjøttkaker 🙂
 

/ God ny uke!

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg