Lykken er en hage

I det siste har jeg vært så stresset at skuldrene har trukket seg helt forbi ørene. Jeg vet ikke hvorfor, men det føles som at hodet er iferd med å sprenge!

Men nylig har jeg funnet noe som fungerer mot dette. Som senker stressnivået og bringer frem lykken.

Hagearbeid!

cof

sdr

Det høres kanskje ut som tull, men å sysle rundt i hagen senker seriøst stressnivået med minst 80%.

Det er noe med kontakten med det grønne, lukten av natur, trimme busker, stelle med gresset, få det fint, få ting gjort. Det er jo fantastisk!

Jeg husker jeg hørte på radioen en gang at man visstnok blir lykkeligere av å jobbe i hagen, og et raskt søk på nettet bekrefter dette. For det er angivelig et kinesisk ordtak som går slik:

Vil du være lykkelig en dag, så drikk deg full.
Vil du være lykkelig et år, så gift deg.
Vil du være lykkelig resten av ditt liv, så få deg en hage.

 

Betyr det at den ultimate lykken er å kombinere disse tre? Først gifte seg, så drikke seg full og deretter komme seg ut i hagen? Usikker på om det er noen kjempeidé å rave rundt pære drita i smoking og trimme thujaen, så inntil videre er jeg mer enn godt nok fornøyd med dette.

Podcast på øret, kaffe i koppen, verktøy i boden og en stor hageflekk som trenger litt kjærlighet 🙂

cof

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

/ Voksenlivet 🙂

3 kommentarer
    1. Et lite tips om du pleier å gå rundt med øks i belte. Snu bladet bakover, mindre sjanse for skader ved uhell. Kan jo ikke risikere at du faller på øksen

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg