Når husfar blir husmor

Christina er ute på vift sånn cirka én gang per lysår. Men i kveld skulle hun på show med venninnene, så da får pappa endelig barna for seg selv. Og det betyr pappatid!

I dag var planen klar: Film, is og godteri. Også på en onsdag a gitt!

Bare ligge i sofaen og nyte roen, mens barna koser seg med godteri til filmen. Good times.

Men først må eldstemann ha en dusj etter trening. Og med vannlek og kaos og to barn på badet, tikker tiden brått av sted.

Tomt for klær oppe, så jeg løper ned for å sjekke. I stua møtes jeg av to store klesstativ fylt til bristepunktet med klær. Jeg kjenner på et plagg. Tørt.

Okei, da bretter jeg klærne først. Barna får bare smøre seg med tålmodighet og trøste seg med at de slipper å brette klær (viden kjent for å være det aller kjedeligste et menneske kan gjøre).

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

En liten evighet senere og alle klærne er brettet. På tide med pappatid. Nei vent. Mat. Litt kveldsmat kommer godt med nå.

Ut på kjøkkenet.. oooog jeg har glemt å rydde vekk middagen. Søren. Ok, da lager jeg litt kveldsmat og rydder kjøkkenet mens barna spiser.

Som tar tid.

Men jeg vet at det vanker en liten gullmynt av et bonuspoeng hvis frua kommer hjem til et glitrende rent kjøkken, så jeg hiver meg over grytene med glede.

Sånn, kjøkkenet i boks, da er det p- *DING DONG*.

Det ringer på. Kompisen fra borti gata. Gutta blir som apekatter og henger i lampene. Når jeg endelig får dem ned, stuer jeg dem sammen i sofaen, slenger meg nedpå og skrur på en film.

Boss Baby. Denne har jeg gledet meg til. Endelig skal jeg få sett en heeeel fi-

– Pappa? Du lovte oss godteri til filmen..

Bah!

Okei, opp igjen.

Leter etter raske løsninger, finner bare godt, gammeldags gryte-popcorn. Det funker. Pop poppeti pop, tre små skåler ut i stua går.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Stålull og såpe, på tide å få popcorn-gryta ren igjen. Brenner seg hver gang, det der.

Sånn! Nå kan jeg endelig.. Teohår? Plutselig slår det meg hvor mye hår og støv det ligger på gulvet. Mørke fliser avslører raskt sånt. Svarte svingende, jeg kan jo ikke sette meg ned med god samvittighet nå. Til støvsugeren!

Jeg sveiper fort over kjøkkenet og gangen, kaster støvsugeren tilbake på vaskerommet og… vaskerommet ja. Skulle ha vasket olabukser, jeg. Og da kan jeg vel egentlig ta en rask runde for å finne flere klær som kan fylle opp en mørk 40-vask.

Så da gjør jeg det. Og kjører dobbel dose av husets mest velduftende tøymykner. Fordi jeg fortjener det.

Så må jeg sende hjem kameraten i sofaen, også midt i filmen a gitt. Sorry, mate.

Men nå! Nu jävlar! Nå er det pappatid med kidsa!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Så jeg spretter lystig ut i stua, kaster meg ned i sofakroken og får hendene bak hodet, akkurat i tide til at rulleteksten begynner..

Og det er allerede langt forbi leggetid.

Og jeg har ikke sett et sekund av filmen.

Og kadaveret av kveldsmaten står fortsatt fremme…

Nå vet jeg hvordan Christina har det når jeg er borte x-)

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

/ Pappatid slutt.

4 kommentarer
    1. Det eneste jeg klarte å tenke på nå er at du vasket olabukser på 40 grader MED tøymykner! 😛 Det er fyfy, haha.
      Hilsen klesbutikkansatt 😉

    2. Samme tenkte jeg når jeg leste innlegget🤪 ALDRI BRUK SKYLLEMIDDEL PÅ JEANS. Regner med du har stretch i buksene, da ødelegger du de trådene. Så bare vask jeansbuksene når de står av seg selv, uten skyllemiddel, hilsen en som jobber med herreklær 😉

    3. Du er litt av et varp. Ok, 400 kvm hus, hund som ikke røyter, en tenåring samt en mann som jobber på børsen. Han lager middag. Ferdig!hadde han vasket en Do, satt på en maskin, eller satt inn i vaskemaskinen, da hadde jeg dødd! Brette klær? Vaske? Vaske gryter etter middagen? Okeida, jeg har støv på hjernen og vil ikke ha vaskehjelp. Men makan! Og du stelte i Hagen. Her går det to roboter rundt. Nei, de tar ikke kantene!!! Hvem skal ta de? Jeg er nylig ryggoperert. Ikke han. Du er gull! Et varp! Les høyt for fruen😂👍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg