Norges største edderkopp??

Når edderkoppen er så stor at den får barna til å se små ut.

Etter gårsdagens knusende nederlag, der jeg snublet stygt i leksene til 1.klassingen, følte jeg det var på høy tid å gjøre et skikkelig comeback.

Så da passet det egentlig bare bra at lillesnuppa våknet opp litt snufsete i nasan i dag, klar for en rolig pusledag i heimen.

Jeg tenkte først at vi kunne se på litt TV og legge rolige 12-biters puslespill, men da vi rotet rundt i skapene fant vi plutselig noe rart.

En leke jeg helt hadde glemt.

En leke vi fikk av farmor til pluttens 6-årsdag, men som var for kompleks for eldstemann og altfor skummel for lillesnupp.

Den gigantiske saltvannsedderkoppen!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Første gangen jeg pakket opp boksen for en tid tilbake, tok det meg bare 2 sekunder å se at jeg aldri i verden kom til å klare å bygge noe så pirkete og omfattende, men i dag har jeg noe å bevise. I dag må jeg tilbake på hesten etter pungsparket fra leksene i går.

Derfor kastet vi oss over edderkoppen med skrekkblandet iver, og gjett om vi koste oss!

Ja vel, så tok det nærmere 2,5 timer å bli ferdig, men sjekk ut denna bad boyen!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Og det verste av alt er at den virker!

Saltvannet reagerer med en magnesiumplate som igjen får elektrodene til å… aner ikke. Noe skjer, men jeg har verken kunnskap eller intelligens nok til å forklare hva. Men det er noe motorgreier og det får edderkoppen til å fise over gulvet i en vanvittig fart.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Gregory har tatt sitt første bytte.
R.I.P. pipemus (2018-2018).

 

Stolt? Ja.

Å skru sammen denne kompliserte kladden av tannhjul og plast anser jeg som ingeniørarbeid av ypperste sort, og velger derfor å ta tilbake selvtilliten jeg tapte i går 😉

Så nå: La jakten på et lettskremt offer begynne! 😉
 

/ Venner og familie er herved advart

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg