Peter gjør ting han ikke kan: Snekkerarbeid

Shit pommes frites, mitt aller første snekkerprosjekt! Kan dette gå bra da?

For i dag tidlig hadde vi besøk av en varmepumpemann som skulle installere varmepumper i det nye huset.

Men tidlig i prosessen kom vi over en utfordring: Hvor skal utedelen til varmepumpen i stua plasseres?

Den ville liksom henge litt i veien hvor enn vi plasserte den, men plutselig kom vi på en lur idé: Hvorfor ikke i det store tomrommet under terrassen?

På den måten får vi gjemt utedelen slik at den ikke synes eller er i veien på noen som helst måte. Topp stemning!

Og varmepumpemannen bare:
– Bra, der inne vil den stå fint. Men hvor er luka?

Og jeg bare:
– Ingen luke.

Og han bare:
– Nehei?

Og jeg bare:
– Æh, jeg kan jo bare kappe plankene og skjære til en port eller noe.

Og han bare:
– God plan, da kjører vi på det. Du gjør det mens jeg begynner på pumpene.

Og jeg bare:
– Ehm.. ja.. fint.

Og vips så var man snekker.

Først ble jeg selvfølgelig livredd, men så slo det meg at det er akkurat slike prosjekter jeg må tørre å hive meg over fremover. Nytter ikke å kjøpe et gammelt hus om man ikke klarer å slå i en spiker.

Så derfor, armert med store mengder overmot og verktøy som ligger igjen fra forrige eier, ga jeg meg i kast.

Enda aner jeg ikke hvordan det vil gå, for først må jeg skjære ned en haug med planker, så må jeg komme opp med et lurt design til en port eller luke, så må jeg kjøpe inn materialer og deretter bygge nevnte port. Og alt dette med 10 tommeltotter.

Jeg kan vel si såpass at da Christina fikk høre om denne planen, fikk hun så heftig bakoversveis at man må ha brekkjern for å få den på plass igjen x-)

Men jeg har trua.

Så på med snekkerbuksene – her skal det snekres!!


 

/ To be continued..

6 kommentarer
    1. Du er ærlig om tommeltottene – det skal du ha! 😀 Vet du om de forrige eierne følger bloggene deres? Det hadde jeg definitivt gjort om jeg var dem! Eller kanskje de vil vri seg i smerte? *hehe*

    2. Haha, ja hun følger visst med, hehe. Tenker hun vrir seg i smerte når hun ser meg gå løs på planker og gulv. Eller nei, jeg tror faktisk hun heier. Kjempetrivelig dame som vi har blitt veldig glad i, så bare moro om hun følger med på det nye livet i huset 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg