Boksen med det rare i

O mystiske boks, hvilke hemmeligheter skjuler du?!

Jeg husker ikke når det startet, men etter navnet å bedømme må det ha vært en gang etter 2002.

Jeg aner ikke engang hva det startet med eller hva som ligger nedi der, men på et eller annet tidspunkt begynte jeg å fylle ting, tang, nips og gamle minner i en boks.

Boksen kalte jeg “Peters chamber of secrets” som er en ganske innlysende Harry Potter-referanse, for dere som fortsatt husker den bebrillede superhelten med lyn i panna.

Jeg tror kanskje det startet med at jeg samlet gamle barndomsminner og ting som har betydd mye for meg oppigjennom, og tanken var å aldri titte ned i boksen før det har gått mange mange år.

Og fra der har jeg bare fylt på med stort og smått etter hvert som jeg kommer over ting jeg ønsker å ha med meg som gode minner videre i livet.

Det er ikke mye som går nedi der, men et og annet bilde av barna, nips fra en ferietur som får en spesiell plass i hjertet, den type ting. Det rare er at jeg ikke husker. Så fort jeg sniker noe ned i boksen går det rett ut av hodet og forblir gjemt, låst og glemt i boksen.

Og der skal det ligge. Lenge.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Nylig bestemte jeg meg for å sette en tidsfrist på det og kommer til å åpne boksen dagen jeg fyller 50. Det synes jeg er lenge nok. Da er barna gamle nok til at de kan få glede av det og jeg er ikke såpass gammel at jeg har glemt hva alt er.

Jeg trooor muligens min høyt elskede Gameboy fra gamledager ligger nedi der og ting som det vil jeg elske å finne når jeg en vakker dag spretter lokket av boksen.

Men hva annet ligger nedi der? Bilder av gamle ekskjærester? Godteri? Pengesedler? Jeg husker ikke! Og det gjør det selvfølgelig ekstra spennende 🙂

Det som derimot er en superstor nedtur er at jeg hele tiden har tenkt at boksen ikke skal åpnes før jeg blir 50 og at dette jo er laaaaaaaaaaaangt inn i fremtiden, mens det i realiteten bare er… 14 år igjen. 14 år! 50! Også jeg som føler at jeg kunne sklidd rett inn på en russebuss x-)

Men men, en får vel se positivt på det. For det betyr jo tross alt at det bare er knappe 14 år igjen til jeg kan kose meg med Tetris og gammel bugg 😀

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

10 kommentarer
    1. Wow, så spennende! Skulle ønske jeg også gjorde noe sånt! 😀 Gled deg til du blir 50!
      … håper du eventuelt tok ut batteriene av gameboyen du eventuelt har lagt oppi der, da, eldgamle batterier kan være noe svineri xD

    2. Jeg digger deg! Så originalt og genialt, sku ønske jeg hadde vært like lur!
      Jeg har en eske fra videregåendetida med minner, brev og småting. Den kikker jeg i når jeg kommer over den og mimrer over minnene, mye fint å huske på. Men jeg har jo ikke fylt på etterpå og det skulle jeg ønske jeg hadde gjort!
      Håper du blogger fortsatt når du er femti, dette har jeg lyst å høre mer om😊
      Og gratulerer med huskjøp👍

    3. Du vet når bloggere bare «jeg jobber med noe SÅÅÅÅ spennende… åååå, jeg har så lyst og fortelle dere, men jeg kan ikke. Ikke enda»? Du tar dette til et nytt nivå😂. Ikke bare må vi vente lenge, vi må vente i FJORTEN år!😂 Du må faktisk blogge i minst 14 år til du, for vi må jo bare få vite hva som er i esken! kanskje et avisutklipp, kanskje en 100-lapp som ser ut som monopol junior cash? Hvem vet! Jeg teller dager og år til vi får vite det!

    4. Spennende! Og ikke minst imponerende at du glemmer så fort!😂
      Og du? Det er faktisk bare litt over 13 år og to måneder til du får åpnet den 😉

    5. Hahaha, oh noooo! De vil jo irre rett gjennom boksen til slutt. Men jeg kan ikke vike fra gamle prinsipper, så boksen forblir lukket og hemmelig (med unntak av når jeg sniker noe nytt nedi der, men da ser jeg alltid til siden) 😉

    6. Tusen takk for det, Anneline! Utrolig moro å kunne overraske seg selv en gang i fremtiden. Håper jeg har lagt noe verdifullt oppi der og at jeg ikke bare har trollet meg selv med gamle steiner og skjell. Håper virkelig på en banan bugg, men tviler x-)

    7. Haha! Sant det. Og om ikke lenge er det bare liiitt over 12 år. Så går det unna vettu. Før du vet ordet er det live-åpning av boksen på facebook. Må vel bli Facebook3 eller noe da, men x-)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg