Pappahumor-overdose

Det var moro i starten. Selvfølgelig var det det.

Christina bare:

– “Løper i dusjen, jeg”

Og jeg bare:

– “Ok, men er det ikke bedre å stå stille..? Hehehe”

Moro. Én gang. Ikke 1000.

Så jeg har prøvd å slutte. Virkelig prøvd, men humoren kommer tilbake som bølger mot en strand. De slår mot meg og bryter ned sandslottet. Jeg klarer ikke å stoppe det enn hvor mye jeg prøver.

Det kan gå en dag, det kan gå to, men før eller siden faller festningen og pappahumoren bryter gjennom.

Og jeg vil jo ikke være en sånn fyr! Jeg vil være han pappaen som sier ting som faktisk er morsomt, ikke han som alltid smeller til med duste ordspill og knusktørre vitser.

Men jeg klarer ikke å stoppe det! Det er som om noen ga meg en stor sprøyte med pappahumor på fødestua og stoffet sitter fortsatt i. Noen dager ligger det gjemt og latent, mens andre dager, gitt riktige mengder kaffe og kringle, slår det ut i full blomst.

Slik som her i helgen…

Jeg prøver jo å være den mannen Christina drømmer om. En ekte mann hun kan se opp til og bedåre. Så jeg kom med et halvromantisk forslag for kvelden:

– “Du, vi skulle ikke tatt et glass vin i kveld da? Sprette en flaske rødt og se en film eller noe? Jeg kan gi deg fotmassasje og greier. Ingen snuskete baktanker”

– “Men nå er jo ikke jeg så glad i vin. da. Film høres kjempekoselig ut, men vi kan godt droppe vin for min del”

– “Jøss. Ja ja, den er grei, da går vi for det”

Og der kunne samtalen fint vært over.

Alle fornøyd, ingen problemer.

Men så plutselig dukker pappahumoren opp…

– “Så.. Hvilken film skal vi se? Regner med at du ikke har lyst til å se de Fast & Furious-filmene i hvert fall..?”

– “Hæ? Hvorfor ikke det?”

– “Nei du vet, med han derre Vin Diesel…”
 

/ Sorry (not sorry)

14 kommentarer
    1. Haha, det der er beste humoren 😂er ikkje ofte eg ler høgt når eg sitter for meg sjøl, men når du deler slike ting blir dagen så mykje bedre 😊

    2. “hopper i dusjen en snartur”
      meg: NEEEEI, du maa gaa forsiktig, det kan vaere glatt, saa du kan ramle aa slaa deg!
      har sikkert sagt det 1000 ganger til sambo. Ler like mye hver gang 😛

    3. Åh du milde skaper, er det flere av dere? Han jeg bor med har nok også fått den sprøyta en gang for lenge siden.
      Christina: I feel your pain!

    4. Hos oss heter det Larsen-humor (mammas etternavn før hun giftet seg) mamma, alle hennes søsken og bestefar den gangen han levde, har/hadde akkurat sånn humor😄 vi andre har lært oss å like det og nå når fleste i neste generasjon har passert 30 og sånn så har vi jommen begynt selv 😂😭 helt herlig!😂

    5. Sønn på 8 dro en heltørr på meg her en morra. Han fikk beskjed om å gå med søpla. Han løfter opp posene, gikk ut på plenen foran huset og satte fra seg posene igjen mens han ropte: mamma, nå har jeg gått med søpla. Tok noen minutter før jeg tok den,… Morgener er ikke akkurat hvilehjem når 3 barn skal ut av huset, og hjernen er tydeligvis ikke slått på!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg