Hufsa og innbruddstyver

For en grusom natt!

Det begynner å bli en stund siden Christina innså at hun har fått seg et mannfolk som har en bitteliten tendens til å både gå og prate i søvne. Som oftest går det greit, men i natt var det virkelig ille.

Det startet med at jeg hørte en ubestemmelig lyd fra langt inni drømmeland…

Da jeg gløttet på det ene øyet, sto det noen i døråpningen! En mørk skikkelse som lignet mistenkelig på den superskumle Hufsa fra Mummidalen.


(bilde av Hufsa lånt fra 9gag.com)
 

Jeg hoppet opp i senga, og da trakk skikkelsen seg ut av døra og inn mot do. På dette tidspunktet våknet Christina og ba meg legge meg igjen, hvorpå jeg brølte:

– Jeg kan jo ikke legge meg når det er noen her!

..og løp mot do.

Våken og slukøret kom jeg tilbake. Ingen Hufsa, ingen innbruddstyv, bare en teit pappa som brått husket hva han hadde sett på Instagram rett før han la seg:


(skjermbilde: @omgjustdont)
 

Så sovnet vi igjen. Begge to med harehjerte.

En liten time senere var det på´n igjen.

Men denne gangen var det på ekte! I hvert fall for meg..

Bokhyllen som henger på veggen over sengen var i ferd med å kollapse, og jeg måtte gjøre noe. Planker og bøker truet med å rase ned i sengen hvis ikke jeg reddet dagen.


 

Så da Christina våknet av alt oppstyret, sto jeg oppreist i sengen og holdt hylla oppe med all min kraft.

Klok av skade prøvde hun rolig å fortelle meg at hylla hadde hengt der i alle år og ikke kom til å falle ned med det første. Hvorpå jeg, fortsatt halvveis i drømmeland svarte:

– Hæ?! Mener du at de bare har LIMT den på veggen?!

Men etter mye overtalelse begynte jeg å våkne til og innså at hylla var solid. Langt mer solid enn pappas sovepuls..

Heldigvis sovner jeg alltid fort igjen etter slike episoder. Tar ikke 10 sekunder på puta før jeg snorker lykkelig igjen.

Christina derimot.. not so much. Hun blir liggende våken med høy puls og sjokkskader i lang tid. Og når hun endelig sovner, tar det sjeldent lang tid før pappa er ute og jager tyver, hufser og demoner igjen.

… og man lurer på hvorfor Christina er litt trøtt på mårrakvisten.

Takk Gud for kaffe 😉


 

* Følg Hufsahjerte på Facebook *

13 kommentarer
    1. Herregud, du er lile ille som meg. Trodde ikke det gikk an,jeg. Jeg har skremt livskjiten ut av mannen min så mange netter, at han nærmest sliter med kronisk harehjerte og nervøse rykninger🤔😂. Må jo være noe å få gjort med sånt?! Er jaggu ikke rart de blir redde, har våkna av min egen romstering mange ganger sjøl😬🙈

    2. Ååå, jeg kjenner meg SÅ igjen!! 😂 Jeg holder også leven. Det sekundet du skjønner hva du driver med. 🤣

    3. Damn you! 🤣 Jeg trenger sårt litt søvn nå, men måtte sjekke Konatil og deg først. Nå ler jeg så sjukt innvendig samtidig som jeg er livredd (for Hufsa 👻👾) 😂.

    4. Off ikke gøy med slike netter! Selv har jeg ofte mareritt og har hatt noen søvnparalyser…helt jævlig

    5. Haha, det er ikke bra vettu. Men vil ikke dra til en søvnekspert og få høre at jeg har demoner på innsiden eller noe x-)
      Og herregud, vi to lever jo godt med det. Det er våre bedre halvdeler som får lide 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg