Hipp hurra for Hunden!

Reklame | Unik

Den følelsen når du står og steker bursdagsmuffins til et kosedyr.. x-)

Ja, for du visste kanskje ikke at kosedyr fyller år de også? Jo da! Og da må man ha bursdag. I hvert fall i følge min datter.

For ganske lenge nå har hun snakket om at kosedyret snart har bursdag. Den fyller 2 år i år og allerede neste år fyller den 19, så det var viktig å få feiret bursdagen i år.

Jeg har ingen aning hvorfor Hunden hopper rett fra 2 til 19 år, men jeg setter ikke reglene. Jeg bare jobber her.

Lenge har vi jattet med og kjøpt oss tid. Ja da, vi skal feire bursdag for Hunden en gang. Absolutt. Klart vi skal.

Men i helgen bråbestemte vi oss for at tiden var moden. For hvorfor ikke bare kjøre på med bursdagsfest for den lille bamsen? Ungene elsker jo å bake og en fest er aldri feil.

Så mens vi satt og knaste på morgensprøe rundstykker, spurte vi lillesnuppa om det stemte at Hunden hadde bursdag akkurat i dag, for i så fall måtte vi jo bake muffins og dekke på til fest!

Og sånn ble det at vi brått måtte rydde både bord og kalender for å feire 2-årsdagen til et kosedyr x-)

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Så tusen takk til Unik som stilte med alt vi trengte av partyeffekter (bursdagsasjetter, kakelys, kopper, ballonger, smellbongbonger, serpentiner, sugerør, servietter m.m.) for å feire denne store dagen.

Foruten en helt ny serie med bursdagseffekter, har Unik et vanvittig stort utvalg av non-food-produkter. De har vaskebøtter, klesklyper, matpapir, plastfilm, vaskemiddel, gulvkluter og så vanvittig mye mer.

Enten det er piknikk på stranden, vaskedag i huset eller bursdag for et kosedyr, har de alt man trenger til en billig penge 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Men etter en sånn heidundrende feiring, blir det selvfølgelig en skikkelig ryddejobb i etterkant. Det er smuler på gulvet, bakekaos på kjøkkenbenken og et presserende behov for å brette opp ermene og ta i et tak.

Heldigvis har Unik akkurat det man trenger for det også 😉

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Produkter fra Unik finner du hos Kiwi, Meny, Spar, Joker, Bunnpris og Nærbutikken.
 

–> For fine tips og flotte produkter, stikk innom Unikprodukter.no eller Sjekk ut Unik på Facebook

14 kommentarer
    1. Ganske ironisk at du først gir tommel opp til Cubus for bruk av økologisk bomull, for å så oppfordre folk til å bruke tullete engangsprodukter. Håper dere i det minste kildesorterte – selv om det er mager trøst. Jeg har så mye jeg ønsker å skrive om dette, men sliter seriøst med å holde meg saklig. Unnskyld, Petter, dette ble et skikkelig minuspoeng i boken hos meg. Lenge leve dobbeltmoralen!

    2. Først og fremst Peter, vil jeg si at jeg liker bloggen din veldig godt, og vet at det ikke alltid virker sånn, fordi jeg kommer med kritikk når jeg føler der er nødvendig, og glemmer å legge igjen kommentarer når jeg koser meg med innleggene, men jeg prøver å bli flinkere. Jeg har nemlig lest bloggen din i flere år, og liker deg og Christina veldig godt 🙂
      Men i dag kommer det kritikk. Fordi seriøst, reklame for engangsprodukter igjen? Til kritikken for piknikinnlegget i Spania var det lett å legge skylden på at det blir mye gris som eventuelt må fraktes frem og tilbake, og det blir mye styr. Men nå derimot er dere 4 personer som spiser muffins i eget hus. Her er det faktisk ingen unskyldning for å ikke bruke gjenbrukbare materialer.
      Denne sommeren har vi sett global oppvarmimg på veldig nært hold. Reklame for engangsprodukter passer ikke inn i 2018.
      Jeg skjønner at du har en reklameavtale med Unik. Men kunne du ikke skrevet om hvor avgjørende Unik sine rengjøringsprodukter var da dere måtte vaske ned hele huset før det ble tatt bilder av for eksempel i stedenfor?
      Bare vær så snill å slutt med disse innleggene. Det er så utrolig mange mennesker som kjemper utrolig hardt for å redde miljøet vårt, og for å få andre til å velge miljøvennlige alternativer. Da er det utrolig kjipt at en fin fyr som deg skal bidra med å dra Norge ett steg tilbake.

    3. Notert 🙂
      Vaskemidlene og klutene er helt supre og kunne absolutt fått mer oppmerksomhet, godt poeng der. Har ikke tenkt så mye over at papirbaserte engangsprodukter skader miljøet i særlig grad, men det kan jo være verdt å notere seg at man bruker vanlig servise og bestikk så langt det lar seg gjøre.

      Har man derimot invitert 30 unger til bursdagskalas, vil jeg vel nesten tro det er bedre for miljøet å bruke engangsprodukter enn å kjøre ørten oppvaskmaskiner x-)

    4. Jeg tror vel kanskje miljøpåvirkningen fra bil, fly industri og absolutt alt annet i verden forurenser en smule mer enn en stabel med engangsasjetter, men jeg kan se poenget at det er greit å ikke overforbruke engangsprodukter hvis man ikke trenger. Andre ganger er det derimot såpass praktisk at jeg tenker det er helt greit.

      Kildesorterer selvfølgelig 🙂

    5. Kunne selvfølgelig brukt vanlig servise, men da hadde vi ikke fått vist frem produktene som skulle vises frem i innlegget. Det er også for å illustrere et poeng at engangsservise kan være en fin løsning i f.eks barnebursdag 🙂 Der blir det jo gjerne X antall kopper, glass og asjetter som må til vask (oppvaskmaskin, ikke bra for miljøet det heller) 😉

    6. Jeg så ikke at det stod reklame og unik øverst i innlegget. Begynte derfor å lese teksten, og syns dette var en koselig ting å gjøre for og sammen med dattera si, og så kommer man til slutten og det er bare reklame?! Her snakker vi klikk, likes og reklame for alle penga. Skuffende. Hvordan verden har blitt…

    7. Jeg syns dette var et herlig innlegg, med en herlig ide! Og jeg skjønner at dette er en annonse og ikke representerer deres daglige bruk av engangsartikler. HELT innafor! God natt💫

    8. Samme som de andre kommentarene – er det virkelig nødvendig å reklamere for engangsutstyr OG plastsugerør…? J sugerør er stas for barn, men i det minste bruke papir… nå som også starbucks, mcdonalds osv har skjønt at de bør slutte med sugerør som lever ekstremt lenge i naturen før det blir nedbrutt.

    9. Tusen takk for det, Benedicte! 🙂
      Tanken var bare å lage et fint innlegg om en litt søt anledning, men skal absolutt notere meg miljøaspektet ved det hele også.

    10. Ser den, men synes kanskje det blitt litt overdrevet. Noe sier meg at alle som kommenterer om bruken av engangsutstyr både kjører bil og har tatt fly til Syden, og disse to tingene alene utgjør vel en vesentlig større miljøtrussel en et par papptallerkener. Men jeg noterer meg absolutt kritikken og tenker Unik også ser at tiden for å tilby et alternativ til plastsugerør kanskje er inne 🙂

    11. Blir du skuffet når du ser på TV2 og reklamen starter? 😉

      Det er nok bare slik verden fungerer, dessverre. Dette er jobben min og uten penger blir det vanskelig å brødfø familien. Ingen kan jobbe gratis og fra tid til annen skriver jeg innlegg sponset av en kommersiell aktør slik at jeg kan fortsette å skrive alle de andre usponsede innleggene 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg